پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی اسلام هراسی را پدیده ای بی پایه و اساس دانستند و گفتند: باید معنای اسلام هراسی را تغییر دهیم، اسلام هراسی نباید به معنای هراس از حمله اسلام باشد؛ بلکه باید عالمانه و محققانه قدرت دفاعی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در دیدار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف نیروهای مسلح به همراه جمعی از مدیران و فرماندهان این معاونت که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  برگزارشد، به نقل از مرحوم کاشف الغطاء  اظهارداشتند: اگر نماز ستون دین است، جهاد خیمه دین است و اگر جهاد و دین نباشد ستون افراشته به تنهایی بی معنی است، مسجد جای ستون سازی و جبهه جای خیمه سازی است.

معظم له تاکید داشتند: همانگونه که مسجد را عالمان و متدینین می سازند و آباد می کنند، معماران جهاد و جبهه نیز باید عالم، پاک و منزه باشند.

معماری دفاعی کشور صیانت از خود است

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند :مبنای ما، در معماری دفاعی کشور صیانت از خود است؛ قدرت دفاعی و نظامی ما باید مانند کوه دماوند باشد که حوادثی مانند طوفان و بوران را به جان می خرد و آنها را به فرصت هایی همچون چشمه و رود تبدیل می کند، اگر دشمن در ما چنین توانی را ببیند هرگز به فکر تجاوز به کشور نخواهد افتاد.آیت الله جوادی آملی در دیدار سرلشکر مصطفی ایزدی

معظم له "اسلام هراسی را پدیده ای بی پایه و اساس دانستند" و اظهار داشتند:باید معنای اسلام هراسی را تغییر دهیم، اسلام هراسی نباید به معنای هراس از حمله اسلام باشد؛ بلکه باید عالمانه و محققانه آنچنان قدرت دفاعی داشته باشیم که هیچکس حتی خیال تجاوز به حریم ما را به خود راه ندهد؛ لذا لازم است دشمن در ما مردانگی و ایستادگی ببیند.

توصیه دین، حفظ امنیت و بالابردن قدرت دفاعی است

ایشان افزودند:توصیه دین، حفظ امنیت و بالابردن قدرت دفاعی است، آنجا که به حضرت داوود می فرماید از معجره نرم شدن آهن در دستانش به جای ساخت سلاح جنگی، به ساختن زره که وسیله تدافعی است بپردازد.

ما شاگرد این مکتبیم و حتی اگر آهن هم به دست ما نرم بشود آن را برای ساخت سلاح به کار نمی بریم، بلکه از قدرت خود در بالابردن توان دفاعی و امنیتی خود و حل مشکل دیگران استفاده می کنیم.

ابرقدرتها بدانند با کشتن نمی توان جهان را اداره کرد

معظم له سیاست های جنگ طلبانه غرب را شکست خورده توصیف کردند و گفتند: اگر دلیل و توجیه ساخت این همه سلاح توسط کشورهای غربی حفظ انسان و انسانیت است، باید به آنها فهماند تا تعریف از انسان مشخص نباشد این هدف محقق نخواهد شد، اگر تنها انسان را حیوان ناطق بدانیم که امروزه در غرب همین تعریف از انسان رواج دارد کاری از پیش نخواهد رفت. ابرقدرتها باید بدانند با کشتن نمی توان جهان را اداره کرد چنانکه در طول جنگ جهانی اول و دوم بیش از هفتاد میلیون انسان را کشتند و اکنون از ایستادن روی قبر آنان قد برافراشته اند اما هیچ مشکلی از انسان و بشریت حل نشد.

ایشان با تاکید بر خودکفایی در حوزه امور دفاعی و نظامی بیان داشتند:همه نعمت ها در این کشور وجود دارد تنها لازم است روی پای خود بایستیم و از مسخرات الهی بهره لازم و کافی را ببریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha