جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خجملی نگین شهر

حوزه/ حرکت های داعش در راستای اسلام هراسی است و مصداق آن توهین به مقدسات ادیان و تخریب معابد آنان کشور عراق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آخوند خجملی، ظهر امروز در همایش « دور جدید فعالیت مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی مدرسه عالی معارف اسلامی گرگان» به بررسی علل و راه کارهای غلبه بر اسلام هراسی پرداخت و گفت: آنچه که امروز در جهان غرب از اهانت به مسلمین؛ از جمله اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و آن‌چه در جهان اسلام از توهین به مقدسات ادیان دیگر از سوی گروه های تکفیری از جمله داعش مشاهده می کنیم، در راستای ترویج اسلامی هراسی بوده و تنها راه حل  مقابله با آن معرفی اسلام ناب است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری به آن اشاره داشتند.

وی ابراز داشت: برای ترویج اسلام ومقابله اسلام هراسی، باید اسلامی که دین عقلانی، منطق، و تعامل سازنده با ادیان دیگر است را به دنیا بشناسانیم.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به راهکارهای سازنده تعامل با مذاهب دیگر خاطر نشان ساخت: اسلام برخلاف آنچه مستشرقین مدعی آن هستند، با منطق و احترام به مقدسات دیگر ادیان و پیروان آنان، گسترش پیدا کرده و بر مبنای اختیاری گذاری شده که موید آن آیه 256 سوره بقره می باشد.

مسئول مدرسه علمیه محمدیه نگین شهر افزود: اسلام در سطوح مختلف خود تحمیل را مد نظر نداشته؛ بلکه ساکنین سرزمین های اسلامی، مخیر به اختیار دین اسلام یا پایبندی به دین مورد اعتقاد خود با پرداخت جزیه برای حراست از اموال آنان بوده اند.

آخوند خجملی تصریح کرد: حرکات داعش در راستای اسلام هراسی است و مصداق آن توهین به مقدسات ادیان دیگر و تخریب معابد آنان در کشور عراق است که در دین ما وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امروز ضروری است که جامعه الصطفی و هیات علمی آن به بررسی راه حل های مقابله با اسلام هراسی پرداخته و در اولویت کار خود قرار دهند، چرا که المصطفی نهادی بین المللی و دارای تأثیر جهانی است.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر در پایان پیشنهاد کرد: باید در مرکز بزرگ اسلامی واحد بین المللی -  فرهنگی راه اندازی شود تا حرکات را رصد کرده و راهکارهایی برای آن ارائه دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha