شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مؤسسه علامه مجلسی(ره)

حوزه / معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی گفت: این مرکز از بین طلاب و روحانیون، برای مقطع کارشناسی ارشد و سطح سه حوزه در رشته های تخصصی دانش پژوه می پذیرد.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره)  دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار داشت: امسال برای هفتمین سال متوالی پذیرش دانش پژوه از بین طلاب و روحانیون برادر حوزه علمیه اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 95 ـ  94 در رشته های "علوم قرآن و حدیث،گرایش کلام و عقائد" و "علوم قرآن و حدیث، گرایش نهج البلاغه" انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان می توانند تا پایان اسفند سال جاری برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان، به نشانی اینترنتی http://morsalat.ir  مراجعه نمایند.

عبدالمجید خطیب ،تصریح کرد: آزمون در تاریخ هشتم خرداد ماه 94 برگزار و دو هفته پس از آن افرادی که حدنصاب نمره کتبی لازم در امتحان را بدست بیاورند؛ به میزان دو برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه تخصصی و علمی معرفی  و از ابتدای مهر ماه با شروع سال تحصیلی جدید، دوره تشکیل می شود.

وی افزود: از شرایط لازم برای شرکت در آزمون کتبی دارابودن مدرک کارشناسی (مورد تایید وزارت علوم) به همراه اتمام سطح1 حوزه و یا داشتن مدرک سطح 2 حوزوی می باشد؛ ضمن آن که افرادی که مدارک تحصیلی سطح2 آن ها تا تاریخ 31 شهریور سال 94 صادر می شود، مجاز به شرکت در آزمون کتبی ورودی می باشند.

وی عنوان کرد: این دوره فقط ویژه طلاب می باشد و در سه ترم باید 32 واحد درسی را مطالعه کرده  و در ترم چهارم هم باید تدوین پایان نامه داشته باشند .

خطیب، با بیان اینکه موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) در راستای همکاری و توافقنامه با دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم از سال 88 تا کنون اقدام به برگزاری دوره های کارشناسی ارشد در رشته های مختلف نظیر کلام و عقائد اسلامی، تفسیر اثری و نهج البلاغه نموده است؛ خاطرنشان کرد: دانش پژوهان این موسسه در اصل دانشجوی دانشگاه قرآن و حدیث قم محسوب می شوند؛ ولی با استفاده از تسهیلاتی که دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان برای طلاب اصفهان فراهم کرده است، این افراد به جای حضور در دانشگاه قرآن و حدیث قم، تحصیلاتشان را در اصفهان با بهره مندی از اساتید ممتاز کشوری از قم و اصفهان می‌گذراند و کلاس ها عمدتا در اصفهان برگزار می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha