سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمدحسین رادمرد زبان المصطفی

حوزه/ موسسه زبان و فرهنگ یکی از زیر مجموعه های جامعة المصطفی العالمیه است که با اهداف خاصی در زمینه رشد و اعتلای فرهنگ دینی تاسیس شده است.

حجت الاسلام راد مرد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت این موسسه با هدف تربیت عالمان مهذّب، متعهد و مسلط به زبان و فرهنگ کشورهای مختلف، از طریق فرایندها و فعالیت های آموزشی، تربیتی و پژوهشی جهت نقش آفرینی به عنوان مدرس، مبلّغ، مترجم، پژوهشگر و مدیر وهمچنین  به منظور پاسخگویی به نیازهای انسان معاصر در گستره متنوع فرهنگی جهان تاسیس شده است.

مدیر موسسه زبان و فرهنگ جامعة المصطفی تصریح کرد: برگزاری دوره ‏های آموزشی مؤسسه در دو شکل رشته ‏های رسمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و پودمانی از جمله برنامه های آموزشی این مرکز است.

وی در همین زمینه افزود: از جمله دوره های که در این مرکز برگزار می شود می توان به برگزاری دوره های پودمانی آموزش زبانی به زبان‏های مختلف ترکی، آذری، فرانسوی و روسی اشاره کرد.

حجت الاسلام رادمرد بیان کرد: رشته های رسمی این مرکز شامل رشته هایی چون کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات  فارسی می شوند.

وی اظهارکرد: از دیگر رشته های این مرکز می توان به به رشته کارشناسی زبان و فرهنگ فرانسه و کارشناسی زبان و فرهنگ روسی و کارشناسی ارشد مطالعات اسلامی به زبان‏های مختلف اشاره کرد.

مدیر موسسه زبان و فرهنگ جامعة المصطفی گفت: در پایان دوره های آموزشی مذکور، مدرک وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری به فارغ التحصیلان داده می شود.

حجت الاسلام رادمرد خاطرنشان کرد: به منظور نیل به اهداف موسسه فعالیت های متعدد پژوهشی، فرهنگی و تربیتی نیز در این مرکز انجام می شود.

حجت الاسلام رادمرد بیان کرد: رسالت حوزویان ابلاغ دین الهی به همه جهانیان است و برای رسیدن به این هدف مهم باید زبان مردم جهان را بدانیم . 

وی افزود: انقلاب اسلامی توجه عالمیان را به خود جلب کرده و امید هایی در قلب مستضعفان جهان  به وجود آورده؛ تشنگان عدالت منتظرند پیام انقلاب را بشنوند چه کسانی باید پاسخگوی این نیاز باشند ؟ از مهمترین ایده های مطرح صدور انقلاب به جهان بود تا زمینه های ظهور فراهم شود و وعده الهی تحقق یابد.

مدیر موسسه زبان و فرهنگ جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: منظور از صدور انقلاب، رساندن پیام و آموزه های آن به مردم است و بدیهی است لازمه آن دانستن زبان ملل جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha