پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مفاتيح‌الحياه

حوزه/ مدیر مرکز بین المللی نشر اسراء، با اشاره به برنامه های این مرکز برای عرضه آثار جدید در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب، از رونمايي از ترجمه عربي «مفاتيح‌الحيات خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مصطفی امرایی،  با بیان این مطلب گفت: مفاتیح الحیات پرمخاطب ترین اثر این مرکز است که از ابتدای نشر تا کنون تعداد ۱۹۵ چاپ از این اثر به بازار کتاب راه یافته و هر ساله مخاطبان زیادی از اقشار مختلف جامعه دارد.

وی ادامه داد: قرار است برای بیست و هشتمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۲۰ هزار نسخه جدید از این کتاب را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم. همچنین مرکز اسراء در نظر دارد تا از ترجمه عربی این اثر نیز در دوره آینده نمایشگاه کتاب رونمایی کند.

امرايي، در تشریح برنامه‌هاي درنظر گرفته شده براي ترجمه «مفاتيح الحيات» گفت: مرکز نشر اسراء در نظر دارد تا با ترجمه اين اثر ارزشمند، آن را بيش از پيش معرفي و در اختيار مخاطبان بيشتري قرار دهد. به همين منظور، ترجمه عربي اين اثر  آغاز شده و قرار است در ايام برگزاري بيست و هشتمين دوره نمايشگاه کتاب تهران از آن رونمايي شود.

وي ادامه داد: همچنين در نظر داريم تا برخي از احاديث و مباحث موجود در اين کتاب را که به لحاظ علمي در دانشگاه‌ها به اثبات رسيده، به زبان انگليسي ترجمه کنيم، برگردان کتاب به اين زبان نيز در حال انجام بوده و قرار است در نمايشگاه فرانکفورت از آن رونمايي شود.

خاطرنشان می شود:کتاب «مفاتيح الحيات» داراي پنج بخش با فصل‌هاي گوناگون و عناوين مرتبط است. سامان‌دهي اين اثر در همه مراحل آن، از طرح تا تخريج آيات و روايات، تحقيق و تنظيم، رفع شبهات و جمع ميان روايات وبازخواني نهايي متن، با هدايت و اشراف حضرت آيت‌الله جوادي آملي بوده و پس از تکميل متن، تمام آن به رؤيت و قرائت ايشان رسيده و نکات لازم بر آن افزوده‌ شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha