پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: نیروی اعتدال و عقل هم غیر مسلمان را مسلمان می کند و هم غیر شیعه را شیعه می کند؛ زیرا دین ما دین فطرت و عقل است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار مدیران و فعالان شبکه جهانی ولایت اظهارداشتند: وقتی ولایت به صورت بلیغ ظهور کرد، طولی نکشید که سقیفه، نور را خاموش کرد؛ چه طور شد که آن نور با این ظلمت خاموش شد؟

ایشان افزودند: امام علی(ع) در نامه ای که به مصر نوشتند، بیان فرمودند؛ ای مالک این افراد قرآن و ولایت و دین را مصادره کرده و به بند کشیده اند؛ با اینکه تمام احکام نماز جمعه و جماعت و خمس و زکات انجام می شد، امام علی(ع) چنین بحثی را فرمودند؛ اگر قرار باشد که دست یدالله را آنچنان در بند بکشند و بیعت بگیرند باید دین را اسیر کنند.

جوادی آملی گفت: قرآن چگونه اسیر شده است؟ این اسیری در همان زمانی  مطرح شد که کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن نیز رواج داشت؛ اسیرشدن قرآن و دین به واسطه گرفتن عقل از مردم بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: آنها قرآن را در حد قرائت خلاصه کردند؛ کار به جایی رسید که امام علی(ع) را در حد یک قاری پایین آوردند و این قرآن ناطق را این چنین در جامعه محدود کردند.

ایشان گفتند: تا یک قرن، رواج حدیث ممنوع بود و تنها عقل ماند؛ بعد گفتند که عقل حسن و قبح را نمی فهمد و با این حرف سقیفه را توجیه کردند؛ آنها سلاح را از دست بشر گرفتند؛ دین صراط است و عقل سراج است که راه را به انسان نشان می دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: وظیفه اصلی عقل همچون چراغ است که راه را روشن می کند که این راه را به درستی نشان دهیم؛ کار ائمه(ع) بالاکشیدن فتیله این چراغ بود؛ دشمنان ائمه ملت ها را در بدفهمی و نفهمی بار آوردند تا غدیر را انکار کنند و برای اینکار توجیه کردند که عقل نمی تواند حسن و قبح را ادراک کند.

ایشان گفتند: امروز که به برکت انقلاب اسلامی و خون های پاک شهدا و تلاش های امام و مسئولان به این شرایط رسیده ایم، وظیفه ما این است که دین را آزاد کنیم و اگر دین آزاد شود کسی دیگر منکر غدیر نخواهد بود؛ اگر این دین آزاد شود نه تنها شبکه های وهابی بسته می شوند، بلکه همه شبکه های نیک اندیش به سوی ما بر می گردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: علمی که در حوزه و دانشگاه به انسان آموزش داده می شود، بعدا فراموش می شود، ولی خداوند بیان کرده است که من یک مخزن علم به انسان دادم که وظیفه حوزه و دانشگاه آن است که میزبانی را به این میهمان عرضه کنند که با این میهمان بسازد و با فطرت انسان همخوانی داشته باشد.

وهابی و بهایی از بی عقلی رشد کردند

ایشان گفتند: اگر کار حوزه ودانشگاه به شکلی بود که با این فطرت نخواند، کشور شکست خواهد خورد؛ اگر رهبر امام علی(ع) هم باشد اگر ملتی رشد عقلی نداشته باشد آن رهبر نمی تواند پیروز شود؛ وهابی و بهایی از کنار همین بی عقلی رشد کردند؛ این جهان مرکز بدلی سازی است و این بدلی سازی در بستر بی عقلی شکل می گیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: همان نیروی اعتدال و عقلی که در این شبکه ولایت است هم غیر مسلمان را مسلمان می کند و هم غیر شیعه را شیعه می کند؛ زیرا دین ما دین فطرت و عقل است؛ پیامبر می فرمودند اگر مردم هم ما را به خاطر عدم اطلاع و علم قبول نداشته باشند ما آنها را قبول داریم و دوست داریم برای آنها برنامه داریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی خطاب به مسئولان شبکه جهانی ولایت گفتند: این شبکه نباید صرفا با وهابی ها مقابله کند بلکه وظیفه شما آن است که برای همه مردم جامعه جهانی برنامه داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha