پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گلپایگانی(ره)

حوزه/ مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالروز ارتحال آیت‌الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی(ره) امروز در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مسؤل ستاد برگزاری مراسم ارتحال آیت الله العظمی گلپایگانی با  اعلام این خبر گفت: مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال این فقیه ربّانی، 24 جمادی الثانیة مصادف با سه شنبه 25 فروردین‌ماه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری افزود: این مراسم باشکوه، بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع معظم تقلید، علماء، اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان لشگری و کشوری و اقشار مختلف مردم شریف و مؤمن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی تهرانی در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد والای شخصیت آن فقیه ربانی، به تبیین شخصیت انقلابی، اجتماعی، سیاسی و علمی این مرجع تقلید پرداخت و افزود: حوزه های علمیه به معنای واقعی کلمه، مدیون اندیشه ها و تلاش های خستگی ناپذیر و گسترده آن فقیه و دانشمند برجسته جهان تشیّع است.

مسئول ستاد برگزاری مراسم گفت: اولین‌ مدرسه‌ علوم‌ دینی‌ به‌ سبک‌ جدید، اولین‌ مؤسسه‌ بزرگ‌ قرآنی‌، نخستین‌ فهرست‌ بزرگ‌ فقهی‌ و حدیثی‌ با استفاده‌ از دانش‌ و اختراعات‌ جدید بشری‌ توسط آن دانشمند بزرگ شیعه، در قم‌ بنیان نهاده شد. صدها مدرسه‌ و مسجد و مؤسسه‌ تبلیغ‌ دین‌ در سراسر کشور و در کشورهای‌ دیگر و در سطح بین المللی تأسیس کردند و هزاران‌ فقیه و عالم برجسته را از فقه‌ پخته‌ و عمیق‌ خود بهره‌مند ساختند.

 حجت الاسلام اکبری با اشاره به بخش هایی از پیام والای مقام معظم رهبری بمناسبت ارتحال آن فقیه عالیقدر، اضافه کرد: آن‌ بزرگوار یکی‌ از اسطوانه‌های‌ انقلاب‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بشمار می‌آمد. در دوران‌ اختناق‌ و در مقابله‌ با حوادث‌ سهمگین‌ سال های‌ تبعید امام‌خمینی‌ ره‌ مواردی‌ پیش‌ آمد که‌ صدای‌ این‌ مرد بزرگ‌، تنها صدای‌ تهدید کننده‌ای‌ بود که‌ از حوزه‌ علمیه‌ قم‌ برخاست‌ و به‌ نهضت‌ شور و توان‌ بخشید.

پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ نیز همواره‌ در قضایای‌ عمومی‌ کشور، حضوری‌ بارز و پشتیبانی‌ای‌ صریح‌ از نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ داشتند‌ و مورد تکریم‌ و احترام‌ بلیغ‌ امام خمینی ره بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha