جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ هفتمین دوره جشنواره علامه حلی با حضور و مشارکت 12 هزار اثر باکیفیت از طلاب جوان برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: از برنامه های این معاونت، گزارش دهی سالانه خدمت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه است تا مسیر آینده را برای ما ترسیم کنند.

وی ادامه داد: اهتمام به منویات بزرگان و عمل به آن از مباحثی است که در دستور کار این معاونت می باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه دارای خروجی های مناسبی است که از آن برای پاسخگویی به نیازهای کشور استفاده کرده و در این راستا با معاونت های دیگر تعامل داریم.

این کارشناس عرصه پژوهش، خاطرنشان ساخت: یکی از فعالیت های مهمی که در دستور کار قرار داریم، فرهنگ سازی و ترویج پژوهش، روحیه تحقیق و گسترش اخلاق علمی و پژوهشی است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد: طلاب باید پژوهش محور تربیت شده و برای تحقق آن، اساتید نیز راهنمای آنان هستند.

وی تأکید کرد: اگر تحقیق به فرهنگ عمومی تبدیل شود، دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

معاون پژوهش حوزه های علمیه بیان داشت: نحوه درست مطالعه، یادداشت برداری، نظم هندسی معین در ذهن، تشخیص منابع دسته اول و دسته دوم و ... از مباحثی است که به طلاب آموزش می دهیم.

*ارسال 12 هزار اثر به جشنواره علامه حلی(ره)

این کارشناس عرصه پژوهش با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی از سوی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، اظهار داشت: امسال هفتمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد که تا به امروز حدود 12 هزار شرکت کننده، آثار با کیفیتی را به دبیرخانه ارسال کرده اند.

*فعالیت 150 مؤسسه علمی پژوهشی در قم

حجت الاسلام و المسلمین عماد ابراز داشت: همچنین قریب به 150 مؤسسه علمی پژوهشی در قم وجود دارد و برخی فعالیت های گسترده ای ملی و بین‌المللی دارند.

وی با بیان این که حدود 122 نشریه علمی پژوهشی از حوزه در سراسر کشور منتشر می شود، خاطرنشان ساخت: برگزاری نشست های علمی پژوهشی همراه با نقد آن به صورت هفتگی و ارتباطات و تعاملات مؤثر با سازمان ها و نهادها از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha