پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه یکی از اهداف مرکز خدمات توسعه خدمات از مادی به معنوی گفت: سرکشی از معمرینی که سال های سال به تبلیغ دین پرداخته اند، از جمله فعالیت های مرکز خدمات در این راستا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در دیدار با امام جمعه سمنان ضمن تبریک ایام رجب و با بیان این که روحانیت از جهات مختلفی نسبت به سایر  اقشار جامعه مظلوم هستند، اظهار داشت: روحانیت نهادی خدمت گزار است ولی برخی از مردم همه روحانیت را به دید ده درصد از روحانیونی که در نهادی شاغل هستند می بینند.

وی با اشاره به اینکه 90درصد روحانیون در مراکز دولتی و ... استخدام نیستند و معیشت آنها به سختی می گذرد گفت: بنای روحانیت بر زی طلبگی و زهد است، ولی حداقل معیشت زندگی را نمی توان  برای آنها در نظر نگرفت.

رئیس مرکز خدمات، با بیان اینکه مرکز خدمات چتری حمایتی برای تمامی مراکز حوزوی است، تصریح کرد: مرکز خدمات حتی روحانیونی را که تحت پوشش هیچ کدام از مراکز حوزوی نیستند مانند ائمه جماعات را هم تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مرکز خدمات، توسعه خدمات از مادی به معنوی است گفت: سرکشی از معمرینی که سال های سال به تبلیغ دین پرداخته اند، توسعه خدمات به فرزندان و خانواده روحانیون و تشویق فرزندان روحانیون برخی از فعالیت های مرکز خدمات در این راستا است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی،گفت: یکی از کارهای ضروری این است که امر مسکن طلاب را تنها در شهر و وطن اصلی طلاب فراهم کنیم تا طلاب به شهرهای خود بازگردند و این مسئله می طلبد که مسئولین استانی به مسکن طلاب کمک کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha