پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماه رمضان

حوزه/ پژوهشگر شیرازی با تاکید بر این که مراعات بهداشت روانی و پیشگیری از گناه ، بهترین مراحل تهذیب نفس در ماه رمضان می باشد، گفت: کاهش جرائم و گناه در جامعه از برکات ماه رمضان است.

حجت الاسلام هادی دهقان، پژوهشگر و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، انسان‌ها به خصوص جوانان، اگر تصمیم بگیرند که در این ماه خدا، نفس خویش را تهذیب نمایند و از ارتکاب گناه و رذایل اخلاق بپرهیزند، تا حدی برایشان آسان است، چون جنبه پیشگیری دارد و پیشگیری از ترک عادت به مراتب آسان تر می باشد لذا رمضان برای جوانان و نوجوانان بهترین دوران تهذیب نفس می باشد.

وی اضافه کرد: روزه داران در این ماه باید این فرصت بسیار مهم را غنیمت شمرده و سعی کنند  مرتکب گناه نشوند و نفسشان را همچنان که در رمضان در حال طهارت و پاکی است، تا به بعد نگهدارند و این را بدانیم که پیشگیری آسانتر از ترک گناه خواهد بود.

پژوهشگر شیرازی مطرح کرد: اگر انسانها مرتکب گناه شدند و اخلاق زشت را پایه گذاری کردند شیطان را به نفس خویش راه داده اند، بعد از آن ترک گناه حتما  دشوارتر خواهد بود، شیطان و نفس اماره سعی می‌کنند ارتکاب یک مرتبه یا دو مرتبه گناه را کوچک و بی اهمیت نشان دهند تا به این وسیله راه نفوذ را پیدا کرده و نفس را به انجام گناه آلوده سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha