سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلال احمدی کرمانشاه

یک مبلغ دینی گفت : روزه بالاترین داروها بوده و موجب سلامتی جسم می گردد و این مهم نیز در علم پزشکی به اثبات رسیده که روزه تاثیر فراوانی در سلامتی جسم و بدن دارد.

حجت الاسلام جلال احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در کرمانشاه با بیان فلسفه ماه مبارک رمضان اظهار داشت : رمضان در لغت برگرفته از حرارت و به معنای سوزاندن است و بنا به فرمایش پیامبر(ص) رمضان به این نام خوانده شد زیرا گناهان را می سوزاند و انسان بخشیده می شود.

وی افزود : رمضان تنها ماه قمری است که نامش در قرآن کریم ذکر شده و خداوند جنگ رادراین ماه حرام نموده است؛ در این ماه علاوه بر قرآن کریم دیگر کتاب های آسمانی مانند تورات ،انجلیل ، صحف و زبور نازل شده اند که نشان از کرامت و بزرگی این ماه دارد که مختص ذات احدی است.

این مبلغ دینی گفت : خداوند رحمان در این ماه پرخیرو برکت در نهایت کرامت و مهربانی بهترین میزبان برای بندگانش است و این مهم نشان از جایگاه مهم و والای انسان است که اگر در صراط مستقیم باشد خود خداوند که خالق اوست میزبانش خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی، به فواید و فضائل روزه  اشاره نمود و گفت : در این ماه تقوای افراد تقویت شده و موجب اخلاص و پرهیزگاری می گردد، در عین حال مانع عذاب های دنیوی و اخروی گردیده و آرامش روان و جسم را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس دینی افزود : روزه بالاترین داروهاست و موجب سلامتی جسم می گردد و این مهم هم در علم پزشکی به اثبات رسیده است که روزه تاثیر فراوانی در سلامتی جسم و بدن دارد.

وی در پایان گفت : روزه داری و ماه مبارک رمضان مانع از نفوذ شیطان در دلها شده و فضایل اخلاقی بیش از پیش احیاء می گردد و در میان مردم جامعه شامل ثروتمند و مستمندان برابری و مساوات برقرار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha