شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشییع پیکر آیت الله آزاد قزوینی در مشهد

حوزه/ پیکر آیت‌الله علی آزاد قزوینی امروز پس از تشییع بر روی دستان مردم مشهد، در بهشت ثامن‌الائمه(ع) حرم رضوی به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، پیکر عالم فقید آیت الله آزاد قزوینی، امروز از مقابل مسجد ملاحیدر به سمت حرم مطهر رضوی تشییع به خاک سپرده شد.

پیکر این عالم ربانی، پس از اقامۀ نماز توسط آیت‌الله سیدجعفر سیدان، از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان در بهشت ثامن‌الائمه(ع) واقع در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

برپایه این گزارش: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت، فرزند آیت‌الله بهجت و جمعی از علمای حوزه علمیه قم و مشهد نیز حضور داشتند.

گفتنی است: آیت الله آزاد قزوینی بیش از 30 سال در نجف اشرف در محضر علمای اعلام و استادان به نام آن عصر تلمذ و سپس در حوزه علمیه قم عمر خود را در راه ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(علیهم السلام) و تدریس دروس خارج فقه و اصول و تالیف کتب ارزنده فقهی سپری کرد.

این عالم مجاهد از محضر آیات عظام شیخ فاضل قائنی ، شیخ محمود شاهرخی ، حکیم ، سید عبد الهادی شیرازی ، میرزا حسن بجنوردی و شیخ حسین حلی استفاده برد و خود نیز 14 دوره ، لمعتین ، رسائل ، مکاسب وکفایه الاصول را تدریس کرد.

این استاد حوزه علمیه قم که درسال 1307در روستای زرآباد قزوین دیده به جهان گشود در روز سه شنبه سی ام تیرماه 94 در سفر زیارتی به مشهد مقدس به دیدار حق شتافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha