جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد کامکار واقف آذربایجانی

حوزه/ برای تأسیس حوزه در شهر بخشایش حتی اگر تمام زمین های بنده را درخواست می کردند، با میل و رغبت وقف می کردم، چرا که قصدم داشتم در این منطقه حوزه علمیه ای بناء شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، محمد کامکار، کشاورز است و نان حلال زندگانی خود را از دست رنج خود و عرق جبین به دست می آورد و در اقدامی ماندگار و بسیار ارزشمند، 10 هزار متر مربع زمین را وقف ساخت و تأسیس حوزه علمیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر بخشایش از توابع شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی کرده است. از این رو خبرنگار «حوزه» در آذربایجان شرقی به سراغ این خیّر کشاورز رفته و انگیزه او را از این اقدام جویا شده تا نیت خیر او، مشوقی برای دیگر مؤمنان و واقفین در عرصه حوزه علمیه سازی باشد.

این خیّر آذربایجانی با اشاره به اهمیت وجود حوزه و حضور روحانیت در شهر ها، گفت: شهری دارای دیانت خواهد داد که در آن، علماء به ترویج معارف قرآن و اجرای احکام الهی مبادرت کنند.

وی با تاکید بر این که روحانیت محور دیانت مردم و حافظ مرزهای اسلام ناب است، ابراز داشت: مسجد دارای پایگاه و جایگاه اساسی است که بدون حضور روحانی هویت و کارکرد واقعی خود را از دست می دهد.

کامکار، انگیزه خود را از این اقدام ارزشمند، تحقق جامعه ی الهی عنوان کرد و افزود: ابتدا بنا بر تخصیص دو هزار متر زمین بود، اما پس از محاسبه های بعدی، زمین بیشتری برای ساخت حوزه لازم بود که 10 هزار متر وقف شد. البته بنده حتی حاضر به وقف تمام زمین هایم برای تأسیس حوزه بودم.

این خیّر آذربایجانی تصریح کرد: برای تأسیس حوزه در شهر بخشایش حتی اگر تمام زمین های بنده را درخواست می کردند، با میل و رغبت وقف می کردم، چرا که قصدم داشتم در این منطقه حوزه علمیه ای بناء شود.

کامکار خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای در این مدرسه نماز شب بخواند و یا از این حوزه، مجتهدی و یا مبلغی تربیت شود، برای آخرت انسان کفایت می کند.

وی، مردم شهر بخشایش را مردمی ولایی خواند و گفت: از مسئولان می خواهم که تلاش مضاعفی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی این شهر داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha