جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام غرویان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: مساله غدیر ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد، چرا که بیان تفکر ولایت از نبی مکرم اسلام(ص) و تبیین ولایت شناسی و ولایت محوری در روز غدیر شکل گرفت.

 حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در مشهد،  پیرامون معرفی فلسفه غدیر  و وظیفه حوزه های علمیه در این باره گفت: غدیر مظلوم بوده و به درستی بیان نشده بنابراین قدردانی از غدیر، اقتدار شیعه را به نمایش می‌گذارد.

 وی با اشاره به اینکه غدیر ریشه در فرهنگ و اعتقادات شیعیان دارد، افزود: مساله غدیر ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد،زیرا بیان تفکر ولایت از نبی مکرم اسلام(ص) و تبیین ولایت شناسی و ولایت محوری در روز غدیر شکل گرفت.

این استاد حوزه، با اشاره به اینکه واقعه غدیرخم یادگار ارزش هاست و باید این واقعه تاریخی برای جوانان به خوبی تبیین شود، اظهار کرد: در روز غدیر دین کامل شد و امروز هدیه غدیر، ولایت و حکومت اسلامی در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان یادآور شد: تاکنون مسئله غدیر آن طور که در شأن آن باشد، در میان جوامع اسلامی جا نیافتاده و باید اقدامات فرهنگی و مذهبی بیشتری در این زمینه انجام شود.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی، تصریح کرد: ولایت و امامت از بزرگ‌ترین مسایل دین مبین اسلام و قرآن هستند و در صورتی که مسایل دینی بر مبنای تقدم ارزش‌ها پیش رود، تمام جوامع از فضیلت‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی تمام تلاش مسئولان بر پایه عمل به دستورات دینی است و اقشار مختلف نیز باید هر چه بیشتر نسبت به تبیین مسائل دین همت گمارند و سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیریت حج در عربستان باید تغییر کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حوادث حج تمتع در روز های گذشته گفت: این اتفاق به لحاظ عاطفی و احساسی واقعه سوزناکی بوده است، به لحاظ سیاسی اجتماعی جهانیان  این حادثه را  به نام اسلام می بینند،  و به دنیا آل سعود  می خواهد اعلام  کند که ما مسلمان ها نمی توانیم  درست مدیریت کنیم!

مدرس حوزه علمیه قم در این باره افزود: به هر حال این حادثه  باعث شد یک انگیزه ای در  جهان اسلام  ایجاد شود،  برای اینکه  که مسلمانان  بنشینند  و با عقل و تدبیر  یک برنامه ریزی جدیدی رابرای حج صورت گیرد تا شاهد این حوادث نباشیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha