پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان، تأمین امنیت معنوی در جامعه را نیز از وظایف نیروی انتظامی برشمرد و گفت: اگر چه مبارزه با اراذل و اوباش و مصادیق بارز جرم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است، ولی برقراری امنیت معنوی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد  امروز و همزمان با هفته نیروی انتظامی در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان اصفهان بر لزوم حفظ احترام مراجعان به این نیرو تأکید کرد و گفت: در گذشته هر کس وارد ژاندارمری می شد، آماج ناسزا و ضرب و شتم قرار می گرفت، در صورتی که برخورد توهین آمیز مبنای اسلامی ندارد.

وی تصریح کرد:  امروز با این که شرایط در نیروی انتظامی بسیار بهتر شده، لیکن هنوز باید برای حفظ کرامت انسانی تلاش کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد، این بهبود وضعیت را ثمره فعالیت های فرهنگی و عقیدتی صورت گرفته در ناجا برشمرد و گفت: امید است با توجه بیشتر به فعالیت های فرهنگی مؤثر شاهد بهبود هر چه بیشتر شرایط نیروی انتظامی باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بر اساس توصیه های دین مبین اسلام با کسی هم که محکوم به اعدام است باید با احترام رفتار کرد، حال اگر کسی با جرم شرب خمر دستگیر شده فقط محکوم به ۸۰ ضربه شلاق است و توهین و ناسزا شنیدن در حکم او قید نشده است.

وی با بیان این مطلب که هر کس در هر جایگاهی باید فقط رضای الهی را مد نظر داشته باشد، اذعان داشت : اگر ما مدعی هستیم که برای خدا کار می کنیم نباید در اجرای حدود الهی از احکام الهی تجاوز کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد به ظرفیت حضور نیروهای وظیفه در ناجا اشاره کرد و گفت: ۲ سال فرصت بسیار مغتنمی است که یک جوانِ ولو بی دین را با مبانی اعتقادی اسلام آشنا کنید.

وی خاطر نشان کرد: فرصت حدود ۲ سالی که یک نیروی وظیفه در اختیار شماست، می تواند علاوه بر آموزش مباحث مورد نیاز خود، به عنوان یک مبلغ مبتدی وارد جامعه شود.

این استاد حوزه، تأمین امنیت معنوی در جامعه را نیز از وظایف نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: اگر چه مبارزه با اراذل و اوباش و مصادیق بارز جرم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است، برقراری امنیت معنوی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان امنیت معنوی را مقابله با گسترش بسترهای فساد و فحشا دانست و گفت: امنیت معنوی یعنی پدر و مادر با خیالی آسوده فرزندشان را در فعالیت های اجتماعی ورود دهند و مطمئن باشند در دام هیچ گروه و دسته ای نمی افتد.

313/ 38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha