جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی موسوی نژاد - کارشناس مسائل بین المللی

حوزه/ کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جنگ با یمن برای رژیم آل سعود هزینه سنگینی بر جای گذاشته و این کشور به بن بست رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر سید علی موسوی نژاد، در کارگاه دانش‌افزایی بین‌المللی اساتید مدارس علمیه استان قزوین که امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، بر لزوم آشنایی حوزویان با فرقه ها و مذاهب اسلامی تأکید کرد و گفت: شناخت مذاهب اسلامی در حوزه های علمیه امری ضروری بوده و باید اساتید و طلاب در این جهت گام های موثر تری بردارند.

وی به مسائل منطقه و خاورمیانه به خصوص به کشتار مردم یمن از سوی رژیم آل سعود اشاره کرد و افزود: باید ظلم رژیم آل سعود به مردم مظلوم و بی گناه یمن که در ابعاد مختلف صورت می گیرد، برای همه مردم جهان تبیین و روشن شود.

این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به این که عربستان سعودی یک رژیم بی منطق در خاورمیانه محسوب می شود و هدف از جنگ با یمن ترویج و توسعه افکار گروه های تکفیری و سلفی است، ابراز داشت:  تاکنون جنگ با یمن برای رژیم آل سعود هزینه سنگیی بر جای گذاشته و این کشور به بن بست رسیده است.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد عربستان سعودی بارها به کشور یمن در طول تاریخ حمله کرده و این رژیم از استقلال کشورهای اسلامی، به خصوص یمن در وحشت است و حملات آن ها به خاطر جلوگیری از استقلال و آزادی مردم این کشور مسلمان است.

وی در ادامه افزود: قزوین یکی از شهرهایی است که در تمام عرصه های قبل و پس از انقلاب اسلامی منشأ خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و شهداء و علمای در استان قزوین گواه این مدعاست.

عضو بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: خوشبختانه حوزه علمیه قزوین نیز از جایگاه ارزشمندی در بین حوزه های علمیه سر اسر کشور برخوردار است و از اساتید توانمندی بهره می برد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    به عرض می رساند سخنران عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب است و فعلا در بعثه رهبری عضویت ندارد بلکه عضو سابق بعثه بوده