جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کانال تلگرامی جمال العارفین/ آیت الله سید علی قاضی طباطبایی

حوزه/ در میان هزاران بلکه میلیون ها کانال و گروه تلگرامی برخی مطالب زیبا و دلنشین نیز به چشم می خورد و آنجاست که باید اذعان کرد، می توان فضای مجازی را به نام دین و قرآن و اهل بیت و مومنان راستین عطرآگین نمود.

 این روزها ایجاد کانال های تلگرامی با گرایش های متعدد و در میان علاقه مندان فضای مجازی موج می زند، پدیده فضای مجازی با همه تهدیدها و فرصت هایی که بر آن مترتب است، گاه می تواند تلنگری برای رسیدن به اهداف بلند باشد، همان گونه که اگر در مقابل آن دست روی دست بگذاریم، فضای تهدید آمیز این پدیده بر قلب و روح جوانان سنگینی کرده و خدای ناخواسته بداخلاقی های مجازی به ناهنجاری های حقیقی تبدیل خواهد شد.

در میان هزاران بلکه میلیون ها کانال و گروه تلگرامی برخی مطالب زیبا و دلنشین نیز به چشم می خورد و آنجاست که باید اذعان کرد، می توان فضای مجازی را به نام دین و قرآن و اهل بیت و مومنان راستین  عطرآگین نمود.

کانال تلگرامی جمال العارفین از آن دست کانال هایی است که امید و نشاط در فضای مجازی را به فعالان مذهبی تزریق می کند.کانال تلگرامی جمال العارفین/ آیت الله سید علی قاضی طباطبایی

زهرا سادات مهدوی، مدیر کانال تلگرامی جمال العارفین در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به دلائل علاقه  و اهداف خود برای حضور و فعالیت در فضای مجازی و راه اندازی کانال تلگرامی «جمال العارفین» ویژه شرح حال و سجایای اخلاقی و کرامات سالک الی الله  مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبائی پرداخت.

گفت وگوی کوتاه خبرگزاری «حوزه»، با این بانوی فعال مذهبی را در ذیل بخوانید.

*با چه هدفی وارد فضای مجازی شدید و چرا نام کانال تلگرامی خود را جمال العارفین انتخاب کردید؟

از آنجایی که وجود فضای مجازی «که بهتر است فضای حقیقی نامیده شود»، بسیار فراگیر شده و جزء امور جدانشدنی زندگی افراد؛ خصوصا جوانان گشته و همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب بر حساسیت این فضا بارها تأکید شده است، به عنوان عضو کوچکی از این جامعه، بر خود لازم دیدم گامی هرچند مختصر در راستای تبیین مباحث دین و شریعت برداشته و به دلیل علاقه زیاد به مرحوم علامه قاضی(ره) تصمیم به راه اندازی کانال تلگرامی جمال العارفین در راستای شرح حال و دستورالعمل های ناب اخلاقی و عرفانی گرفتم. البته مؤسس این کار ارزشمند، بزرگواری است که با نیت خالص و پاک در این راه قدم برداشته هم اکنون از مدافعان حرم است و  ما نیز ادامه دهنده راه او می باشیم.

*تفاوت و جایگاه تبلیغ حضوری و تبلیغ مجازی را چگونه ارزیابی می کنید؟

هر دو موضوع از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار هستند هیچ کدام لزوم وجود دیگری را نفی نمی کنند؛ اما در کنار تبلیغ حضوری، نباید از حضور در فضای مجازی غفلت کرد؛ چراکه بستری مناسب برای آگاه سازی افراد می باشد.

*حضور متدینین در فضای مجازی را  تهدید می دانید  یا فرصت؟

به هرحال همه می دانیم این فضا توسط غرب، ایادی استکبار و صهیونیست ها ایجاد شده و در راستای به ابتذال کشاندن جوانان طراحی گردیده و این جنگ نرم بسیار حساس و استراتژیک است؛ بنابراین با استناد به سفارش مقام معظم رهبری، از این موقعیت باید علیه افکار پلید و شوم آنان جهت غنی سازی مبانی و اهداف اسلام قدم برداشت تا مکرشان به خودشان برگردانده شود، چون شبکه های اجتماعی می تواند فرصت مناسبی  برای ظهور و بروز اندیشه های ناب باشد و اگر صحیح از آن استفاده نشود تهدیدی جدی برای اشاعه فساد و فحشاء است و باید مراقب آن بود.

* برای جذب مخاطبان از چه شیوه هایی استفاده می کنید؟کانال تلگرامی جمال العارفین/ آیت الله سید علی قاضی طباطبایی

تلاش ما بر این است ناگفته ها و مکنونات علامه قاضی(ره) را در اختیار کاربران محترم قرار داده و از تکرارگویی و بیان مباحث پیچیده که فهم مطلب را سنگین می کند، بپرهیزیم در این کانال، اصول تربیتی، آموزشی و اخلاقی علامه قاضی(ره) را در قالب داستان های نقل شده از ایشان بیان کرده و از کتب و سایت های معتبر این مطالب را استخراج می کنیم.

*جاذبه کانال های مذهبی  برای جذب مخاطب چقدر می تواند  تاثیرگذار باشد؟

ارائه تصاویر، فیلم، مطالب مفید و ... با قالب هنری می تواند نظر کاربران را برانگیخته و آنان را جذب نماید؛ با توجه به این که بسیاری از مخاطبین  فضای مجازی قشر جوان و فرهیخته و هنرمند هستند، اگر به کانالی مراجعه نماید که مطالب متنوع همراه با جاذبه های هنری مشاهده کنند، قطعا علاقه مند خواهند شد و ماندگاری آنان در آن فضا بیشتر خواهد بود.

*آیا  نظارت بر محتوا و  فعالیت مخاطبان در فضای مجازی را  ضروری می دانید؟

بدون نظارت بر محتوا می توان در قالب دین مسائل انحرافی را به کاربران این فضا تزریق کرد باید مسئولان، با مراقبت ویژه بر این فضا نظارت داشته باشند، شناخت نیازهای جامعه و هدایت خدمتگزاران عرصه های دینی، از ضروریاتی است که مسئولین برای ساماندهی فعالیت های دینی در فضای مجازی باید انجام دهند؛ همچنین راهنمایی مدیران برای ارائه مطالب بهتر، تأمین منابع ارزشی، تشکیل گروه هایی متشکل از مدیران کانال ها زیر نظر اساتید فرهیخته و خبره برای پاسخگویی به مسائل احتمالی و ... از مباحثی است که وجود آن لازم است.

علاقه مندان به مطالعه حالات مرحوم آیت الله قاضی می توانند جهت عضویت در کانال جمال العارفین به نشانی telegram.me/allamehghazi مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha