شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی بهداروند

حوزه/ رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب با تأکید بر انتقال گفتمان جهاد و شهادت به نسل سوم انقلاب، تصریح کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه، این مهم در حال تحقق است.

 حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی بهداروند، رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدامات اثرگذار و فعالیت‌های روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیون و طلاب در آن ایام با تبیین گفتمان جهاد و شهادت به تزریق معنویت و ارزش‌های اسلامی در جبهه‌ها پرداختند و با حضور در خط مقدم جبهه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

وی با بیان این‌که گفتمان جهاد و شهادت پس از هشت سال دفاع مقدس باید به نسل سوم انقلاب و کسانی که آن روزها را از نزدیک ندیده اند، انتقال یابد، افزود: یکی از رسالت های مهم حوزه‌های علمیه ترویج گفتمان ایثار و شهادت، احیا و بازسازی ارزش های جنگ و همچنین انتقال گفتمان جهاد و شهادت به نسل سوم انقلاب که خوشبختانه با راه‌اندازی ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه، این مهم در حال تحقق است.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب، روایتگری و تبیین فرهنگ هشت سال دفاع مقدس از وظایف این ستاد است اظهار داشت: طلاب و روحانیان به کسانی که قدم در این مسیر می‌نهند را سخنان و روایتگری‌های خود آشنا به آن دوران‌ها می کنند.

حجت‌الاسلام‌ بهداروند، به سخنانی از مقام معظم رهبری پیرامون فراهم نمودن زمینه‌های مناسب جهت زیارت شهدا همراه با معرفت و جلوگیری از انحراف و تحریف در تاریخ دفاع مقدس، اشاره و تصریح کرد: شهدا، امامزادگان عشق‌اند و کسانی بودند که در مقابل دشمنانی که به مرزهای جمهوری اسلامی ایران حمله کردند ایستادند و رشادت آفریند.

وی به ویژگی‌های زیارت با معرفت در سفرهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین پیش‌زمینه‌ها جهت زیارت با معرفت است که در تحقق این مهم راویان جنگ نقش مهمی دارند.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حوادث و اتفاقاتی که دوران هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی به وقوع پیوست به‌خودی‌خود عظیم و شگرف هستند.

حجت‌الاسلام‌ بهداروند ، در پایان سوغات جوانان و زائران راهیان نور را دل نبستن به تعلقات دنیوی دانست و افزود: احساس وظیفه و حضور همیشگی درصحنه و دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی و دفاع از ولایت‌فقیه از دیگر ثمرات حضور در مناطق عملیاتی و انس با شهدا است که باید این مهم نیز توسط روحانیون برای مردم تبیین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha