پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان اینکه استعمار به دنبال نفوذ در تمامی لایه های جامعه است اظهار داشت: دشمن به دنبال نفوذ در بین مسئولان و مردم است تا با نفوذ فرهنگی خود و طراحی استعماری، آنان را به سستی کشاند و مردم را نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمن غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: بی تردید یک از ابعاد مهم هندسه و ساختار سیاسی اسلام استکبار ستیزی است.

وی افزود: در مهندسی فقه حکومتی اسلام یکی از ارکان مهم در عرصه فقاهت، مبارزه با استکبار و عرصه تهاجم بیگانگان به سرزمین اسلامی است و نیز در عرصه سیاست اسلامی هیچگاه کفار اجازه ندارند به نهاد حکومت اسلامی سلطه پیدا کند و حکام اسلامی نیز به هیچ صورت مجوزی برای آنها نیست که سلطه بیگانگان را بپذیرند.

امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ سیاسی جهان فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است، استعمار کهن با نگاه تجاوزات سخت و نظامی سپس استعمار نو به شکل ایجاد حاکمیت بیگانه ساز و مزدوران جهان سلطه با مدیریت جهان، و سپس استعمار فرا نو برای تغییر جامعه  است تا از درون، جامعه را به سمت اهداف استعماری خود که همان قبول سلطه بیگانگان است سمت و سو دهد.

نماینده ولی فقیه  در بوشهر با بیان اینکه جهان در شرایط حساس و پیچیده ای از تاریخ قرار دارد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با طلوع خود جهان را متحول کرد و بیداری آفرید و حرکت های ضد استعماری و ضد استکباری آن موجب شده است که جهان از سطله فرهنگی غرب آگاه شوند و سرزمین های  اسلامی به سمت اسلامی فکر کردن حرکت کنند.

وی تصریح کرد: امروز سیاست جهان سلطه به سرگردگی آمریکا و کشورهای اقماری مثل انگلیس با طراحی استعماری فرا نو و نفوذ در جامعه و دگردیسی در افکار و اندیشه های جامعه است که جامعه ای که به دنبال استقلال و حاکمیت دین خدا و حفظ هویت ملی خود است را درهم شکند و مردم را به شکل آرام هویت ملی دینی خود را از دست دهند و هویت غرب گرایانه حاکم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه استعمار به دنبال نفوذ در تمامی لایه های جامعه است اظهار داشت: دشمن به دنبال نفوذ در چه بین مسئولان و چه مردم است تا با نفوذ فرهنگی خود و طراحی استعماری، آنان را به سستی کشاند و مردم را نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: دشمن با نفوذ خود به دنبال این است که در عرصه فرهنگ به صورت نرم و آرام تمامی آرمان ها و ارزش را با توجیهات و مصلحت اندیشی کاذب کنار بگذارند و مردم نیز تغییر ذائقه و سلیقه و هویت فرهنگی پیدا کنند و اخلاق و آداب آنها به سمتی رود که جهان سلطه آن را مدیریت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین  صفایی ‌بوشهری با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان در مورد نفوذ دشمن، اظهار داشت: ما باید راه نفوذ دشمن را ببندیم و جبهه مقاومت فرهنگی ایجاد کنیم و این بزرگ‌ترین خط مقاومت استکباری است.

امام جمعه بوشهر افزود: استان ولایت‌مدار بوشهر یک کتاب زرین و گواه این است که مردم این دیار بصیر، ولایت‌مدار، مقاوم و شهادت‌طلب هستند و به تاریخ مقاومت و پایداری خود افتخار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha