جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه برای رسیدن به معنویت باید از خیلی مسائل و خواسته های نفسانی که مانع راه می شوند گذشت اظهار داشت: قلب آدمی تا پاک نشود و به طهارت ظاهری و باطنی نرسد و از کینه و حسادت و دو بهم زنی و رذایل اخلاقی فاصله نگیرد، قطعا" احسن الحال" به وقوع نخواهد پیوست.

 آیت الله محسن فقیهی، در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز گفت: زمانی که سال جدیدی شروع می شود در حقیقت نشانگر تغییر ، تحول و نوید بخش زندگی دوباره  در طبیعت است.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: با فرار رسیدن بهار، همه درختان از خواب زمستانی بیدار می شوند و جامه ای سبز و زیبا بر تن می پوشند.

 وی عنوان کرد: انسان  که اشرف مخلوقات  در کره خاکی است می طلبد به طریق بالاتری با فرار رسیدن فصلی تازه ، تغییراتی در ابعاد مختلف در خود ایجاد کند؛ این تحول می تواند در عرصه فکری، روحی و جسمی و حتی عقلانی باشد.

 استاد حوزه گفت: عید فرصت مناسبی برای، تجدید نیرو، برنامه ریزی برای آینده بهتر و عبرت از گذشته و ازبین بردن کاستی ها است.

آیت الله فقیهی بیان داشت: برنامه ریزی می تواند در ابعاد مختلف معنوی، عبرت گرفتن از تجربیات گذشته خود و افراد، طهارت روح و جسم و رسیدن به کمال بالاتر با پایبند بودن به ارزشهای دینی و اخلاقی، اقامه نماز اول وقت و ترک محرمات و حتی در مسئله سیاست و  پیروی از ولی فقیه اتفاق بیافتد.

 عضو جامعه مدرسین گفت: برای رسیدن به معنویت باید از خیلی مسائل و خواسته های نفسانی که مانع راه می شوند گذشت؛ تا قلب آدمی پاک نشود و به طهارت ظاهری و باطنی نرسد و از کینه و حسادت و دو بهم زنی و رذایل اخلاقی فاصله نگیرد، قطعا احسن الحال به وقوع نخواهد پیوست.

 وی افزود: نکته مهم در این شرائط حساس مسئله اطاعت پذیری و در مسیر حق و حقیقت قرار گرفتن و پیروی از ولی فقیه است؛ ولی فقیه رکن مهم انقلاب است و این شرائط می طلبد همه آحاد مردم از مسؤل گرفته تا غیر مسؤل مطیع رهبری باشند و از هر گونه افراط و تفریط در این امر بپرهیزند.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha