جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یکی از دغدغه های جدی مدیران و برنامه سازان صدا و سیما در ایام نوروز باید ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به این که بخشی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و یا هر دلیل دیگری، کمتر اهل مسافرت هستند و بخش قابل توجهی از وقت خود را پای برنامه های رسانه ملی می گذرانند، اظهار داشت: برنامه های صدا و سیما به خصوص تلویزیون در کنار بعد سرگرمی سازی که از کارکردهای رسانه است باید به مساله فرهنگ سازی و به خصوص ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی عنایت خاصی داشته باشند.

وی افزود: البته طبیعی است که متناسب با حال و هوای عید ، برنامه ها عموماً شاد هستند اما در کنار این موضوع باید به بحث هویت سازی و انتقال مفاهیم ارزشی و سازنده نیز توجه داشت، به ویژه آن که رسانه ملی با توجه به گستره و حوزه بالای نفوذ خود می تواند ذهنیت های مثبتی را در میان مخاطبان میلیونی خود نسبت به ارزش های دینی و اسلامی ایجاد کند.

مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت سنت ارزشمند صلح رحم در ایام نوروزی گفت: در دین مبین اسلام و کلام اهل بیت(ع) بسیار بر موضوع صله رحم و رفع کدورت های فامیلی تاکید شده است و ایام نوروز می تواند نقطه عطف خوبی در این باره باشد.

وی با بیان این که حتی ما باید از بستر فضای مجازی نیز در جهت ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی به خصوص از حیث مباحث خانوادگی و قوم و خویشی استفاده کنیم، افزود: طلاب و فضلای حوزه نیز بی شک در این ایام نقش مهمی در ترویج و تبلیغ دین به زبان ساده و همه فهم برعهده دارند که البته به لطف الهی همواره این دغدغه و اهتمام را داشته و دارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha