جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 376672
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
مراسم اعتکاف

حوزه/مبلغین و طلاب خواهر در ایام اعتکاف در راستای برپایی حلقه های صالحین، پاسخگویی به شبهات شرعی و بیان نکات اخلاقی و دینی به مساجد سطح شهرستان سنقر اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه جلسه هماهنگی ستاد اعتکاف شهرستان سنقر با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولان حوزوی و ستاد اقامه نماز اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه ایام اعتکاف عنوان داشت: اعتکام از بزرگترین و مؤثرترین برنامه های فرهنگی به شمار می رود که آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنقر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهنمودهای رهبر انقلاب همواره به عنوان راهگشای مشکلات و امور می باشد لذا بیانات  معظم له در ایام اعتکاف باید اجرایی گردد.

وی در پایان به انس و خلوت بیشتر با خداوند در چینش برنامه های اعتکاف اشاره و ابراز داشت: برگزاری اعتکاف با هدف تأثیرگذاری معنوی و ایجاد تحول و انقلاب درونی در معتکفین برگزار می گردد لذا باید نسبت به شور و نشاط ، جذابيت، به روز بودن و تناسب برنامه ها با معتکفین دقت گردد.

خانم شاهملکی هم در  ادامه این جلسه بیان داشت: اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسانى كه در پیچ و خم‏هاى زندگی مادى غرق شده، خود را بازيابي كند و با بهره بردن از ارزش ‏هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بكشد و خود را در اختیار پروردگار قرار دهد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسیه خواهران سنقر ادامه داد: معتکفین در ایام اعتکاف باید از پروردگار صراط مستقیم را طلب نمایند تا به دریاى بیكران انس و مهر خداوند كه تمامأ مغفرت و رحمت است، متصل گردند.

وی خاطر نشان کرد: در اعتكاف بايد خانه دل را از اغیار تهى و نور محبت‏ خدا را در آن جلوه گر نمود و خود را وقف عبادت كرد و لذت میهمان شدن بر سر سفره احسان و لطف الهى چشید.

این استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در ایام اعتکاف مى‏توان زمام دل و جان را به دست‏ خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند كشید و معایب و كاستى‏هاى خود را شناخت و در جست و جوى علاج آن ها بود.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور جمعی از مؤمنان در مساجد براى عبادت، در حقیقت نوعى دعوت به خدا پرستى و دین مدارى می باشد و آثار سازنده‏ اى بر جامعه خواهد داشت، از همین رو در رویارویى با تهاجم فرهنگى دشمن نباید نقش مؤثر سنت هایى كه در باور عمومى مردم ریشه‏هاى عمیق دارند نادیده گرفته شود لذا امید است که همانند سال های گذشته استقبالی پرشور از سنت حسنه اعتکاف گردد.

خانم شاهملکی در پایان گفت: مبلغین و طلاب خواهر در ایام اعتکاف در راستای برپایی حلقه های صالحین، پاسخگویی به شبهات شرعی، ایراد نکات اخلاقی و دینی به مساجد سطح شهرستان سنقر اعزام می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha