جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: ۳۳ درصد از معتکفین را طلاب حوزه های علمیه تشکیل می دهند و این امر به گسترش معارف دینی در جامعه کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد، امروز در چهارمین جشنواره علمی فرهنگی اعتکاف، در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی انجام شده در حوزه اعتکاف، اظهار داشت: روزگاری اعتکاف با دشواری و محدودیت برگزار می شد، اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، شاهد برگزاری باشکوه این سنت حسنه نبوی هستیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به حضور فعال حوزویان در اعتکاف، افزود: 33 درصد از معتکفین را طلاب حوزه های علمیه تشکیل می دهند و این امر کمک شایانی به گسترش معارف دینی در جامعه  می کند.

وی با اشاره به فعالیت های مشترک حوزه و ستاد اعتکاف، ادامه داد: در سال 1394 دو اقدام اساسی و مشترک داشتیم که شامل تهیه مجموعه مقالات همه جانبه ناظر به عرصه های تربیتی، فقهی، اخلاقی و اجتماعی بوده و حوزه علمیه متولی آن است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اضافه کرد: 19 انجمن فعال علمی با 3 هزار محقق در حوزه علمیه قم فعالیت دارند و از ظرفیت آنها در مسیر همکاری با ستاد اعتکاف استفاده مطلوبی شده است.

وی، اقدام دیگر را طراحی و انجام طرح های نیازسنجی اعتکاف برشمرد و خاطرنشان کرد: نیازسنجی پژوهشی در رشته های علمی مانند فقه، اقتصاد، حقوق و ... انجام می شود و معاونت پژوهش حوزه تاکنون شش نیاز سنجی را انجام داده است.

معون پژوهش حوزه های علمیه کشور یادآور شد: اعتکاف مسئله ای است که حوزه های فقهی، اجتماعی، معرفتی و تربیتی و فرهنگی دارد، لذا انجام نیازسنجی پژوهشی بین ستاد اعتکاف و حوزه در حال اجرا است .

حجت الاسلام والمسلمین عماد در پایان با اشاره به دیگر طرح های مشترک معاونت پژوهش حوزه و ستاد اعتکاف، اظهار داشت: در سال 1395 کارهای مشترکی مانند حمایت از پایان نامه های سطح سه و چهار حوزه که مرتبط با اعتکاف است را در برنامه داریم، همچنین حمایت از آثار برگزیده مربوط به اعتکاف در جشنواره های علمی حوزه، طراحی کتابخانه تخصصی اعتکاف برای 5 هزار نفر مراجعه کننده در کتابخانه های آیت الله حائری و آیت الله بروجردی حوزه قم، طراحی دوره های مدیریت فرهنگی اعتکاف از طریق شورای گسترش حوزه های علمیه و سایر برنامه های جامع را در دست اجرا داریم

313/34

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha