جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گواهینامه حمل و نقل حلال برای یک شرکت ژاپنی

حوزه/ در این فرآیند، کامیون‌هایی که پیش از این محصولات حرام و نجس را حمل کرده‌اند باید پیش از بارگیری با آب پاک و روان شستشو داده شده و کاملا پاک شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  به نقل از asahi.com، شرکت ژاپنی لجیستیک نیپون اکسپرس که یک شرکت حمل و نقل می‌باشد، قصد دارد پیش از اجرای طرح پیمان تجاری آزاد مشارکت فرا اقیانوس آرام، با ارتقاء اعتبارات حلال، شرکت‌ها و بازارهای اسلامی را جذب کند.

هدف این شرکت حمل و نقل ارائه خدمات نقل و انتقال برای محصولات حلال و اسلامی در بازارهای جنوب شرقی آسیا و ژاپن می‌باشد و به این منظور در آغاز امسال گواهینامه انجمن حلال ژاپن را برای انبارداری و توزیع خدمات در ژاپن کسب کرده، به این ترتیب این شرکت حمل و نقل ملزم است تا براساس شرع اسلامی، تدابیر گسترده‌ای را برای ایجاد فضای حمل و نقل پاک فراهم کرده تا به این طریق بتواند در بازار اسلامی مقبول واقع شود.

در این فرآیند، در مراکز توزیع در مالزی، کامیون‌هایی که پیش از این محصولات حرام و نجس را حمل کرده‌اند باید پیش از بارگیری با آب پاک و روان شستشو داده شده و کاملا پاکیزه شوند. طبق دستورالمعل ارائه شده هر کامیون باید حداقل 6 مرتبه شستشو داده شود تا هیچ شکی در حمل محموله‌های حلال باقی نماند. مسئولین این کمپانی معتقدند که داشتن این گواهینامه حلال می‌تواند تجارت میان دو کشور را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

این کمپانی همچنین قصد دارد تا تجارت گوشت را از استرالیا به مالزی به دست بگیرد. یکی از کارمندان این شرکت که مسئولیت این پروژه را به عهده دارد می‌گوید: انتظار می‌رود که به این طریق صادرات محصولات ژاپنی به کشورهای آسیایی، گسترش قابل توجهی پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha