پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 برگزاری دوازدهمین همایش اقتصاد اسلامی جهانی در جاکارتا

حوزه/ دوازدهمین همایش اقتصاد اسلامی جهانی در مرکز کنوانسیون‌های جاکارتای اندونزی، در تاریخ ۲-۴ آگوست ۲۰۱۶ برگزار می‌شود؛ پیش بینی می شود ۲ هزار و ۵۰۰ نماینده و ۶۰ تن از نقش آفرینان اصلی دنیای اقتصاد از بیش از یکصد کشور دنیا، در این همایش شرکت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailynews.lk، دوازدهمین همایش اقتصاد اسلامی جهانی در مرکز کنوانسیون‌های جاکارتای اندونزی، در تاریخ 2-4 آگوست 2016 برگزار می‌شود و به گفته "قدح موسی حاتم"، مدیر بنیاد جهانی انجمن اقتصاد اسلامی ، فرصت مناسبی برای کارآفرینان بخش خرده فروشی آسیا خصوصا سریلانکا در عرضه محصولاتشان به جهان خواهد بود.

انتظار می‌رود که 2 هزار و 500 نماینده و 60 تن از نقش آفرینان اصلی دنیای اقتصاد از بیش از یکصد کشور در سراسر دنیا در این همایش شرکت کنند. این همایش راه حلی ایده‌آل برای رهبران جهان، صاحبان صنایع، دانشگاهیان، صاحب‌نظران کلیدی و کارشناسان کسب و کار برای تبادل نظرات، تجربیات و همچنین تولید بینش‌های نو فراهم می‌سازد.

حاتم در ادامه گفت: این همایش فرصتی را برای صحبت و برهم‌کنش با بعضی از بزرگترین شرکت‌های پیشرو در جهان و اشتراک تجربیاتشان با یکدیگر ایجاد می‌کند. ما همچنین به منظور تشویق کارآفرینان بخش خرده فروشی به شرکت در این همایش، هزینه‌ای برای شرکت کنندگان این بخش در نظر نگرفته‌ایم.

حاتم همچنین توضیح داد که صنایع خلاق، مسافرت اسلامی و بازارهای غذای حلال از دیگر بخش‌های این همایش هستند که قرار است از اقتصادی اسلامی شکوفا و رو به رشد دنیای اسلام بهره‌مند شوند. اقتصادی که محدود به دنیای اسلام نشده و می‌تواند در ارتباط با جامعه بین‌المللی بهتر درک شود. تاکید می‌کنم این همایش مخصوص مسلمانان نیست و یک نشست جهانی است.

همایش‌های گذشته این انجمن در کوآلالامپور، اسلام آباد، کویت، آستانه، جوهور بهرو، لندن و دوبی برگزار شده‌ است.

بامبانگ برودجونجورو وزیر دارایی اندونزی گفت: ایده توانمندسازی کسب و کار آینده که از طریق دوازدهمین همایش اقتصاد اسلامی جهانی به اجرا در می‌آید، به شدت در اندونزی طنین انداز شده؛ این سرود شکوفایی است که به طور مستقیم با تعهد دولت به توسعه اقتصاد مدرن و پررونق مرتبط بوده و در اولویت‌ها و دستور کار اصلی رئیس جمهور اندونزی قرار دارد.

مسائل کلیدی که در این همایش مورد بحث قرار می‌گیرند شامل مواردی چون صکوک برای تامین مالی زیرساخت ها، ادغام بخش‌های حلال و مالی اسلامی، گسترش صنعت مواد غذایی حلال جهانی، توسعه صنعت پوشش اسلامی و حجاب اسلامی در جهان، بهبود دسترسی بودجه برای شرکت‌های کوچک و متوسط و یکپارچه‌سازی شرکت‌های خرد، تجارت دیجیتالی آن‌ها و غیره است.

این نشست توسط بنیاد اقتصاد اسلامی جهانی در اندونزی برگزار شده و میزبانی آن را وزارت دارایی، در همکاری با دبیرخانه دولت و وزارت امور خارجه دولت اندونزی به عهده دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha