جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماه رمضان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: امروز به شدت لازم است که فلسفه و برکات و دستاوردهای ماه مبارک رمضان را برای نسل جوان به خوبی تبیین و تشریح کنیم.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به حجم انبوه شبهات و برنامه های تبلیغاتی دشمنان به خصوص در عرصه فضای مجازی ما باید بتوانیم با نسل جوان امروز که تشنه دریافت معارف است اما سوالات زیادی هم در ذهن خود دارد، ارتباط لازم را برقرار کرده و درباره مسایل دینی و معنوی با آن ها گفتگو کنیم.

وی افزود: در واقع ما باید بتوانیم برای نسل جدید به درستی تفهیم کنیم که اساساً فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان چیست و این که برای مبارزه با هوای نفس و وسوسه های شیطان، فقط امساک از خوردن و آشامیدن کافی نیست بلکه باید همه اعضا و جوارح ما در مسیر بندگی خدا، از گناه و معصیت پرهیز کند.
استاد حوزه علمیه خواهران همچنین با تاکید بر این نکته که ماه رمضان، سرتاسر برکت و خیر و  رحمت الهی است، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان تمرینی است که با مبارزه بر نفس می توان در ماه های دیگر سال نیز به خوبی طعم دین داری را چشید و با مهار هوای نفس به مقامات عالی اخلاقی و معنوی دست یافت.
وی افزود: ماه رمضان همچنین بهترین فرصت و زمان برای ترویج سبک زندگی دینی و قرآنی است و بی شک نقش اساتید و مبلغان در ترویج سبک زندگی قرآنی بسیار مهم و کلیدی است.
توکلی  در خاتمه گفت: البته مهم تر از قرائت قرآن، تدبر در آیات الهی و به خصوص عمل به قرآن در ساحت زندگی است و این که آیات آن را برای قرآنی کردن زندگی خود به نحو مطلوب بکار بگیریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha