جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله دستغیب

حوزه/ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: باید همراه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع)، دانشنامه ایشان نیز تدوین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار مدیر کل و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس، ضمن خیر مقدم به مدیر کل صدا وسیما و معاونین این مرکز اظهارداشت : اقدامات کسانی که  به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)مودت و محبت دارند و در راستای حمایت از توسعه سومین حرم اهل بیت (ع)گام برمی‌دارند شایسته تقدیر است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: باتوجه به اینکه در کانون توجه قرار گرفتن حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، باید تمام تلاش ها دراین راستا صورت گیرد و راه اندازی استودیو حرم نیز می‌تواند نقش گسترده ای در اشاعه فرهنگ اسلامی اهل بیت (ع) به ویژه سومین حرم اهل بیت (ع) داشته باشد.

 قائم مقام جامعه روحانیت شیرازبا بیان اینکه ساخت سریال حضرت احمدبن موسی (ع) کاری بسیار اساسی و ارزشمند است افزود : به همراه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع)، دانشنامه ایشان که چند سالی است بحث آن مطرح است نیز باید تهیه شده تا تاریخ زندگی این شهید بزرگ خاندان نبوت به همراه بسیاری از فراز هایی از تاریخ که می تواند در جریان این سریال به بهترین شیوه اثرگذار باشد روشن و آشکار به تصویر کشیده شده و دردانشنامه نیز مطرح شود.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با قدردانی از آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اعضاء شورای اسلامی شهر شیراز که با حمایت های خود همواره برای کانون توجه قرار گرفتن سومین حرم اهل بیت (ع) تلاش می کنند افزود: آنچه از مسئولان فعلی استان شناخت داریم همه علاقه مند به حضرت احمد بن موسی (ع) هستند و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) درایران اسلامی است تلاش می کنند، نیاز به هماهنگی بیشتر  بین مسئولان استان است  که صدا و سیمای مرکز فارس می تواند بهترین هماهنگ کننده دراین موضوع باشد.

  تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) خاطرنشان کرد:  اگر انسان گامی را برای خدا انجام داد به طور قطع در عمل او ثبت خواهد شد و هیچ  گاه از انسان جدا نمی شود و در عمل صالحی که بااخلاص  آغار شده، خداوند خودش انسان را یاری می کند.

 مدیر کل صدا وسیمای مرکزفارس هم در این دیدار گفت : ساخت استودیو حرم و سریال حضرت احمد بن موسی (ع) از جمله اقداماتی است که درراستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سومین حرم اهل بیت (ع) درحال پیگیری است و امیدواریم باراه اندازی استودیو حرم برنامه های حرم مطهر به صورت مدام از شبکه استانی فارس پخش شود .

سهرابی افزود: مرحله نخست استودیو حرم با نصب شش دوربین و نصب مانیتور دراتاق فرمان آن در حال انجام است و با پیگیری های مجدانه دکتر احمد رضا دستغیب این کارپیشرفت خوبی داشته است.

 وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تمام صحن های حرمین مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) و سید میرمحمدبن موسی الکاظم(ع) تحت پوشش تصویری قرار گیرد تصریح کرد : پس از راه اندازی استودیو حرم، سخرانی ها و مراسم های حرم مطهر در اختیار نودال مرکزی در تهران  قرار خواهد گرفت و هر شبکه ی ملی ، بین المللی و استانی که بخواهد می تواند آن را به صورت مستقیم پخش کند.

مدیر کل صدا وسیمای مرکزفارس در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت سریال احمد بن موسی(ع) اشاره کرد و گفت : ساخت این سریال آرزوی دیرینه مردم فارس و شیراز و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و خوشبختانه ساخت این سریال وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.

وی انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهش برای ساخت این سریال، گردآوری دانشنامه کاملی از حضرت احمد بن موسی (ع)، حضور هنرمندان بزرگ کشور  در استان  و استفاده از هنرمندان بزرگ فارس در این سریال را از مزایای ساخت  سریال حضرت احمد بن موسی(ع) عنوان کرد و افزود:  می توان این مجموعه را پس از تولید، به زبان های مختلف دنیا ترجمه کرد و مانند سریال حضرت یوسف در سایر کشورهای دنیا پخش کرد تا این شخصیت جهان اسلام بهتر به همگان معرفی شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha