جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، با اشاره به این که امروز مهم ترین بستر نفوذ فرهنگی دشمن، فضای مجازی است، خواستار جدیت همه علاقه مندان به انقلاب اسلامی برای مقابله با اهداف دشمن در عرصه فضای مجازی شد.

حجت الاسلام محمد حسین طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم و حکیم انقلاب نیز فرمودند در برابر حجم انبوه فعالیت دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی، انفعال بزرگترین خطر است، بلکه ما باید با تولید محتوای مناسب و هدف گذاری صحیح، فعالانه وارد این عرصه شده و به دفع حملات و شبهات دشمن بپردازیم.

وی همچنین با تاکید بر این که در برهه حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن در فضای مجازی باشیم، افزود: در شرایطی که شاهد هجوم بی امان شبهات علیه مبانی اعتقادی شیعه و اسلام راستین به ویژه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هستیم، ما دیگر نمی توانیم منفعلانه رفتار کرده و نسبت به اهمیت این عرصه بی توجه یا کم توجه باشیم.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه با تاکید بر این که حضور آگاهانه و متعهدانه در فضای مجازی، لازمه نشر حقایق دین و دفاع تمام عیار از انقلاب اسلامی است، گفت: آنچه در مقطع فعلی مورد انتظار است این که علاقه مندان و دل سپردگان به اسلام و انقلاب با برنامه و ایده های خوب و جذاب وارد این عرصه شده و به این طریق دنیای استکباری و نظام سرمایه داری را به چالش بکشند، نه این که فقط نظاره گر و مصرف کننده در فضای مجازی باشیم.

وی تاکید کرد: این مساله وقتی اهمیت بیشتر پیدا می کند که بدانیم و آگاه باشیم دشمن حساب ویژه ای روی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باز کرده و می خواهد اهداف شوم خود را از این طریق در یک بازه زمانی مشخص دنبال کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha