پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام قاسمی پور با اشاره به مدرن سازی روش های تبلیغ، تصریح کرد: ما باید روش تبلیغ و ترویج را با توجه به نیازهای روز تغییر دهیم تا زمینه پیشرفت در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام قاسمی پور، مدیر مدرسه علمیه داوری شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرگزاری خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره قدمت 8 ساله این مدرسه، اظهار داشت: این مدرسه درسال 87 زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین محمدی با هدف جذب جوانان به حوزه و تربیت عالمان دین در منطقه سربیشه تاسیس شد .

مدیر مدرسه علمیه داوری شهرستان سربیشه با اشاره به تحصیل 40 طلبه در این مدرسه، ادامه داد: هرسال 10 طلبه جدید از طریق امتحان ورودی وارد این مدرسه می شوند.

وی ثمره وجود حوزه در شهرها را ارتقا سطح فرهنگی مردم دانست و گفت: وجود حوزه علمیه باعث ارتقاء فرهنگ و ترویج اسلام در بین جوانان جامعه می شود و حضور روحانی در جامعه،  سطح آگاهی و بصیرت مردم را افزایش می دهد.

حجت الاسلام قاسمی پور، تبلیغ را وظیفه اصلی روحانیون دانست و خاطرنشان کرد: روحانیون موظف اند با تبیین و تبلیغ دین اسلام، قرآن و سیره اهل بیت(ع) مردم را به سمت خدا هدایت کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که اولویت اصلی را مقابله با جنگ نرم دشمن دانسته اند، افزود: اگر در یک جامعه امکانات و سخت افزار پیشرفته وجود داشته باشد، ولی درک و اندیشه ای برای بکار گیری آن وجود نداشته باشد موثر نیست.

مدیر مدرسه علمیه داوری شهرستان سربیشه، یادآور شد: برخی بر این تصور اند که تنها با مجهز کردن مسجد و کتابخانه ها فعالیت فرهنگی صورت می گیرد، ولی اگر این ها مورد استفاده قرار نگیرد کاربردی در جامعه ندارد .

حجت الاسلام قاسمی پور، فرهنگ هر جامعه را هویت آن دانست و خاطرنشان کرد: ما باید زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را به وجود بیاوریم و فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه ترویج دهیم تا به جای تاثیر فرهنگ غرب بر روی جوانان، فرهنگ اسلامی بر روی غربگرایان تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به مدرن سازی روش های تبلیغ، تصریح کرد: ما باید روش تبلیغ و ترویج را با توجه به نیازهای روز تغییر دهیم تا زمینه پیشرفت در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha