سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آيت الله خزعلي

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان از برگزاري همايش همایش "آیت بصیرت"، نکوداشت عالم انقلابی آيت الله خزعلي، با حضور شخصیت های حوزوی و سیاسی، ۲۵ شهریور، در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، امروز نشست خبری همایش «آیت بصیرت»، ویژه اولین سالگرد ارتحال آیت الله ابوالقاسم خزعلی، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ سبک زندگی و روحیه طلبگی از سوی روحانیون دارای مسئولیت مدیریتی در کشور و توجه رهبر معظم انقلاب به این مسئله، ابراز کرد: سراسر زندگی آیت الله خزعلی برای طلاب حوزه های علمیه، مایه درس و عبرت است و آن مرحوم با وجود فعالیت های مستمر انقلابی، هیچ گاه از مسئله تبلیغ دین جدا نبود.

حجت الاسلام فردوسی پور در این نشست خبری با اشاره به فعالیت ها و سیره انقلابی آیت الله خزعلی، عنوان کرد: خصوصیات ویژه زندگی و مجاهدت های این عالم و مجاهد نستوه می تواند به عنوان راهبرد و راهکار در حوزه علمیه و در زندگی طلاب اثرگذار باشد.

وی با بیان این که عمر فعالیت های انقلابی آیت الله خزعلی از عمر انقلاب طولانی تر است، گفت: فعالیت های انقلابی ایشان از حدود سال های 1337 آغاز شد و همواره در برهه های حساس انقلاب، در صف اول دفاع از اصل نظام و ولایت فقیه بود.

همراهی با امام راحل و حمایت همه جانبه از رهبر معظم انقلاب، تأسیس بنیاد غدیر، تلاش در جهت آشنایی مردم با اصل امامت، استفاده مطلوب از لحظات عمر، توجه به قرآن و نهج البلاغه و متحمل شدن شکنجه و زندان و تبعید، از دیگر محورهای مورد توجه معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در مورد زندگانی این عالم و مجاهد انقلابی بود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در پایان، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، تجلیل از همسر آیت الله خزعلی و رونمایی از کتاب خاطرات وی با عنوان "دوستدار خمینی" را از برنامه های این همایش اعلام و اظهار امیدواری کرد: این همایش نقطه شروعی برای معرفی شخصیت های برجسته انقلاب و معرفی معارف انقلابی اسلام است.

اين نشست، با حضور حجت الاسلام جمال‌زاده، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

یادآور می شود، همایش "آیت بصیرت" فردا پنج شنبه، از ساعت 16:30 الی 19 در تالار شهر مشهد، با حضور آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران و آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و سخنراني حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، توليت آستان قدس رضوي و عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان و با همکاری نهادهایی چون حوزه علمیه خراسان، فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای هماهنگی تبلیغات و اداره کل تبلیغات استان خراسان رضوی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha