جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فیض گیلانی

حوزه/ امام را از من خواستند و می گفتند؛ منزل امام(ره) کجاست؟ چند بار همه خانه را گشتند، اما موفق به پیدا کردن ایشان نشدند...

آیت الله محمدعلی فیض گیلانی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»به بیان خاطره ای از دستگیری امام خمینی(ره) به وسیله رژیم شاهنشاهی پرداخت و گفت: در نزدیکی منزل امام(ره) خانه ای از شهید محلاتی خریده بودم تا بیشتر بتوانم در خدمت امام(ره) باشم و از وجود این عالم مجاهد استفاده کنم.

وی با اینکه امام(ره) را در خانه خود به واسطه شهید محلاتی ملاقات کردم ادامه داد: یک ماه از همسایگی ما با حضرت امام(رضوان الله تعالی علیه) نگذشته بود که جریان مستشاران آمریکایی پیش آمد، لایحه مستشاران آمریکایی مخفیانه در ایران به تصویب رسید، امام خمینی(ره) توانستند اطلاعات کاملی از جزئیات آن به دست بیاورند و خیلی جدی درصدد خنثی سازی این توطئه شوم برآمدند و بعد از سخنرانی ایشان در مدرسه فیضیه درباره موضوع مستشاران سیاسی آمریکا، موضوع دستگیری ایشان در نیمه شب 13 آبان پیش آمد.

عضو جامعه مدرسین خاطر نشان کرد: حدود نیمه شب، عوامل رژیم، برای دستگیری امام(ره) وارد قم شدند و چون خانه ای که من ساکن شده بودم قبلا در اجاره فرزند امام(ره) بود و در حالی که آن شب امام در این خانه نبودند ، نیروهای رژیم به اشتباه و با زور اسلحه، سرنیزه، خنجر و لگد وارد خانه شدند، لگدی به من زدند و دهانم پر از خون شد، امام را از من خواستند و می گفتند؛ امام(ره) کدام خانه است؟ چند بار همه جا را گشتند، موفق نشدند، بعد از مدتی امام(ره) از خانه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی بیرون آمد و ایشان را دستگیر و به سمت تهران بردند.

وی بیان داشت: در آن شب، رژیم چندین مرتبه کوچه ها را بازرسی کرده بود و می دانست از این کوچه چه ماشینی عبور می کند، کوچه ای که امام(ره) در آن خانه داشت وسیع نبود، لذا ماشینی نمی توانست وارد کوچه شود و فقط ماشین های خاصی مانند فلوکس واگن می توانست از آنجا عبور کند، آنها چون از قبل وارد این کوچه شده بودند با همه چیز به خوبی آشنا بودند و تنها چیزی که آن شب به میل نقشه آنها پیش نرفت این بود که امام خمینی(ره) در منزل خودش نبود، بلکه در بیت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) بودند.

انتهای پیام 313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha