پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب-دیدار طلاب قزوین

حوزه/ مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: بصیرت افزایی نسبت به مسائل سیاسی جهان اسلام، بین المللی و مسائل داخلی کشور می تواند به موضوع انقلابی گری و احیای تفکر انقلابی کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، در جمع طلاب مدارس علمیه صالحیه، التفاتیه و مولاوردیخان قزوین، به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتظار معظم له از حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز با وجود مدیران واساتید خوش فکر و توانمند باید تلاش شود که منویات مقام معظم رهبری به خوبی در مدارس تبیین شود.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، تربیت فقیه در حوزه را از مطالبات رهبر معظم انقلاب خواند و تصریح کرد:  امروز زمانی است که باید طلاب عالم و مهذب تربیت شوند، چرا که فراگیری علوم بدون هدفمندی گاهی اوقات لطمات جبران ناپذیری وارد می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه علم را به خاطر علم باید آموخت، اظهار داشت: ما باید علم را صرفا به خاطر ارزش علم فرا بگیریم، نه به خاطر مدرک.

وی با اشاره به تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی، افزود:  بصیرت افزایی نسبت به مسائل سیاسی جهان اسلام، بین المللی و مسائل داخلی کشور می تواند به موضوع انقلابی گری و احیای تفکر انقلابی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که طلبه بصیر، همان طلبه انقلابی است که در حوزه غیر سکولار پرورش یافته است، ابراز داشت: دشمن شناسی و بصیرت افزایی در سطح حوزه های علمیه و طلاب یک ضرورت غیر قابل انکار است.

 مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی باید اولویت اصلی روحانیون باشد؛ مقام معظم رهبری بارها در دیدار با اقشار و گروه‌های مختلف ملت ایران این مسأله را به خوبی تبیین کرده اند که باید روحانیون، طلاب و اساتید حوزه‌اجازه ندهند شیاطین در میان مردم و جامعه رخنه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان بر ضرورت توجه جدی طلاب به درس و بحث و تهذیب در کنار فراگیری علوم نتاکید کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha