جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در جمع حوزویان تاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر این که خودسازی و تهذیب حقیقتی جدا نشدنی از حوزه‌های علمیه است، گفت: اگر طلبه به این مهم توجه داشته باشد، جامعه را متحول می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی شهرستان تاکستان، بر لزوم خودسازی و تهذیب نفس تاکید کرد و گفت:  اسلام انسان را به مطالعه و کسب دانش همرا با تهذیب نفس تشویق می کند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه طلاب باید در اعمال و رفتار خود اخلاص داشته باشند، عنوان کرد: تمام هم و غم طلبه باید در راستای خدمت به دین و نشر فرهنگ و معارف الهی باشد.

وی با تاکید بر این که خودسازی و تهذیب حقیقتی جدا نشدنی از حوزه‌های علمیه است، ابراز داشت: اگر طلبه به این مهم توجه داشته باشد، جامعه را متحول می‌کند و دلیل این که روحانیت در قلوب مردم جای دارند به سبب همین ویژگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، خوب درس خواندن را برای طلاب بسیار حائز اهمیت دانست و خطاب به آنان افزود:  شما سربازان امام عصر(عج) هستید، لذا باید خوب درس بخوانید و به درستی مطالب را درک و دریافت کنید، این امر به قدری اهمیت دارد که در شب قدر توصیه شده ثواب مذاکره علم بسی فراتر از انجام عبادت است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه به بر ضرورت استفاده طلاب از فرصت طلبگی تاکید کرد و بیان داشت: شما طلاب باید قدر فرصت ها و موقعیت ها را بدانید و در کنار فراگرفتن دروس حوزوی، از معنویت افزایی هم غافل نشوید.

وی، انس با قرآن را لازمه موفقیت طلاب خواند و تصریح کرد: پیوند و انس با قرآن برای طلاب و روحانیون بیش از دیگر افراد ضرورت دارد، لذا باید تلاش کنند تا با تمسک به قرآن و نهج البلاغه مسیر سعادت را طی کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha