جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانيت را خادمان مکتب فاطمي و علوي دانست و گفت: علما و روحانيت مروجان حقيقي شريعت محمدي هستند.

حجت الاسلام ناصر شکریان،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، روحانيت را خادمان مکتب فاطمي و علوي دانست و گفت: علما و روحانيت مروجان حقيقي شريعت محمدي هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانيت را حافظان منبر و محراب در قلمرو انديشه زلال قرآني دانست و گفت: امروز روحانيت حافظ حقيقي اسلام و شريعت محمدي است.

وی، روحانيت را خادمان ترويج شريعت نبوي، مکتب علوي و فاطمي دانست و گفت: امروز يکي از قوي ترين مؤلفه هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب صيانت از عنصر انقلابي گري و دين باوري در کشور نهاد مرجعيت و روحانيت است.

وي روحانيت را پاسداران محراب الهي ناميد و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

وی با اشاره به اين که امروز روحانيت دغدغه دينداري اين عصر را دارد، گفت: امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نقش بي نظير روحانيت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهاني عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانيت است.

حجت الاسلام شکریان کارنامه عملکرد روحانيت در تاريخ را روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و افزود: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده و امروزه نيز اگر چيزي از اسلام، آموزه‌هاي اسلام و معنويت اسلام در دست است، محصول تلاش علماي گذشته، بزرگان دين، مراجع عظام تقليد و رهبران فکري جامعه است که نقش خود را به شايستگي در مقاطع مختلف تاريخي انجام داده اند.

وی با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود گفت: روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده، چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کنند و در اين راه از همه ظرفيت ها و امکانات خود استفاده مي‌کنند.

حجت الاسلام شکریان، انقلاب اسلامي ايران را پديده نادري در تاريخ برشمرد و با بيان اين که اين نهضت عظيم ديني همه دنيا را مات و مبهوت کرده است، گفت: هيچ کسي فکر نمي‌کرد اسلام و معنويت بتواند اين چنين حرکت عظيمي را به وجود آورد و اين گونه تأثيري در جامعه بشري به دنبال داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانيت را عنصر اصلي مولد فرهنگ در نظام اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: ارزش ها و هنجارهاي ديني همواره ازطريق روحانيت به جامعه تزريق مي‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha