جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
از نام پدرم برای سرپوش گذاشتن بر نسل کشی فلسطینیان سوءاستفاده کردند

حوزه/ پسر یک هلندی که ناجی یهودیان در جنگ جهانی دوم بود، رژیم صهیونیستی را به پاکسازی قومیتی محکوم کرده و خواستار برداشتن نام پدرش از یادبود نصب شده بر خرابه‌های یک روستای فلسطینی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، پسر یک زوج هلندی که ناجی یهودیان در جنگ جهانی دوم از چنگال نازی‌ها بودند، از رژیم صهیونیستی خواست تا نام والدینش را از روی یادبود نصب شده بر خرابه‌های روستای فلسطینی بردارند.

اریک ادر که گفته می‌شود والدینش به فرار 200 یهودی در جنگ جهانی کمک کرده‌اند اعلام کرد که این یادبود، سوءاستفاده از یاد و خاطره والدینش بوده و نام خانوادگی‌اش برای سرپوش گذاشتن بر «پاکسازی قومیتی» فلسطینیان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گفته می‌شود که این جنگل یادبود در حال حاضر بر روی ویرانه‌های روستای فلسطینی بیت نتیف، در 13 مایلی جنوب غربی بیت المقدس ساخته شده است که در سال 1948 و هنگام حمله ارتش اسرائیل به فلسطین، تخریب شد.

ادر گفت که تا یک دهه قبل خبر نداشته که یک روستای ویران شده بر زیر درختان این جنگل قرار داشته‌ است.

رژیم صهیونیستی یهودیان را فریب داده است.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت: بیش از هر چیز از دست سازمان خیریه صهیونیستی عصبانی هستم که برای کاشت این درخت‌ها از یهودیان هلند کمک مالی جمع آوری کرده‌ است. یهودیانی که این کمک‌های مالی را اهداء کرده‌اند فریب خورده‌اند و روحشان هم خبر نداشته که این پول‌ها این گونه مورد استفاده قرار گرفته است.

او همچنین از دولت هلند به خاطر مشارکت در این عمل انتقاد کرده و گفت: هدف از کاشت این درخت‌ها جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان و سرپوش گذاشتن بر جنایات و نسل کشی‌های قومیتی انجام شده توسط ارتش اسرائیل در جنگ 1948 بوده است. آن‌ها از نام پدرم که جانش را برای نجات آدم‌های دیگر داده بود در این عمل جنایتکارانه سوءاستفاده کردند. و او را شریک جرم نسل کشی مردم روستا کردند.

در حمله اسرائیل به سرزمین فلسطین در 1948، هزاران فلسطینی به شهادت رسیده، بیش از 500 روستای فلسطینی ویران شدند و 750 هزار فلسطینی از خانه‌هایشان آواره شدند. در پی این جنایات، سازمان‌های خیریه صهیونیستی با فریب یهودیان سرتاسر دنیا، هزینه درخت‌کاری بر ویرانه‌های روستاهای تخریب شده را جمع آوری کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha