شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ کنگره نکوداشت آیت الله العظمی  مظاهری

حوزه/ صالحی امیری با تاکید بر این که زیست فرهنگی ما باید از مجرای فقاهت و روحانیت به نسل جوان و جامعه تزریق شود، گفت: ما نیازمند یک دژ مستحکم در مقابل فرهنگ منحط غربی و بیگانه مبتنی بر لیبرالیسم، اومانسیم و سکولاریسم هستم که جز با تمسک به فقاهت و روحانیت میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سید رضا صالحی امیری، پیش از ظهرامروز در کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری که درتالار اهل بیت(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حضور نمایندگان دولت و پیام رئیس جهور به این جلسه، پیام های روشنی دارد. دولت روحانیت ومرجعیت را چشمه زلال و جوشانی می داند  که همه انسان های تشنه درهمه ادوار می توانند از آن سیراب شوند.

وی بیابا تاکید بر این که هویت دینی ما، تداوم حیات  دولت  و نظام اسلامی به حیات فقاهت  و روحانیت دینی وابسته است، ابراز داشت: امروز ما از شخصی تجلیل می کنیم  که مزین به اخلاق است؛ امروزه جامعه  ما بیش از هر زمان دیگری  به اخلاق عملی  نیاز دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پیام حضور همه عالمان  و بزرگان دینی در این کنگره  این است که ما وفادار به شعار  اخلاق، معرفت و فضیلت هستیم .

وی با اشاره به اینکه اگردر گذشته نهاد دینی در کنار دولت ها یک نهاد قدرت بود، افزود: امروز در عصر تمدن نوین اسلامی، نهاد دین در راس  قدرت حضور دارد  و به این منظور برای تحقق و تدام این امر باید اصحاب  قلم و دین حرکت هایی را آغاز کنند.

صالحی امیری اذعان کرد: بنابراین پیام روشن دولت یک جمله است، این جامعه و نسل جوان  بیش از هر زمان به محراب، موعظه، معرفت ، همنوایی، همگرایی، دیانت و فقاهت  نیاز دارد.

وی با تاکید براینکه امروز نیازمند یک زیست فرهنگی هستیم، تصریح کرد: زیست فرهنگی ما باید از مجرای فقاهت و روحانیت به نسل جوان و جامعه تزریق شود.

صالحی امیری تصریح کرد: ما نیازمند یک دژ مستحکم در مقابل فرهنگ منحط غربی و بیگانه مبتنی بر لیبرالیسم، اومانسیم و سکولاریسم هستم که جز با تمسک به فقاهت و روحانیت میسر نخواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری این کنگره در چنین روزی که نماد اخلاق و محبت  و عاطفه است، بسیار شایسته  و قابل تقدیر است؛ این نسل نیاز دارد که ریشه های خود را بشناسد؛ روحانیت  و فقاهت ریشه های فرهنگ، اخلاق جامعه ما هستند.

وی بیان کرد: اگر امروز شاهدیم که  درخت انقلاب اسلامی سبز است، ریشه در فقاهت  و روحانیت دارد، ما انتظار داریم در سطوح عالی تر در اقصی نقاط  کشور این موج مبارک با هدف معرفی شخصیت های بزرگ دینی ومعرفی الگو به نسل جوان گسترده شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جوان ما باید بداند، مرجعیت ریشه هویتی اوست. ما باید مسیر اتصال چشمه جوشان های جامعه اسلامی که مرجعیت است را به نسل جوان بشناسیم و مطمئن باشیم دنیای غرب  داروی شفابخش نسل جوان ما نیست.

وی با بیان این که ما برای تداوم حیات خود، حوزه و مساجد به فقاهت و روحانیت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم، گفت: این جامعه برخلاف تصورات وتحلیل های غلط خیلی از افراد دچار بحران نیست.

صالحی امیری ابراز کرد: این جامعه دچار بحران نیست، چرا که بنیان های معرفتی  آن  براساس فقاهت و مرجعیت نهاده شده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دولت معتقد است برای حرکت به سمت قله های قدرت، پیشرفت و توسعه به روحانیت نیاز دارد؛ چرا که روحانیت هموار کننده مسیر فضیلت برای دولت است.

انتهای پیام 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha