پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نفوذ

حوزه/ حجت الاسلام حجت قاسم خانی با اشاره به جایگاه روحانیت در بین مردم گفت: امروز دشمن درصدد نفوذ در بدنه روحانیت است.

حجت الاسلام حجت قاسم خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت خط فکری طلاب اظهار داشت: وظیفه مسئولان و حوزه های علمیه این است که در گزینش و پذیرش طلاب دقت کنند و از سلامت فکری آن ها اطمینان حاصل کنند تا مطمئن باشند به جریانات خاصی وابسته نیستند ؛ باید دقت داشته باشند تا طلاب در مسیر انقلابی و ولایت تربیت شوند و نیزخروجی حوزه های علمیه کنترل شود.

وی افزود: باید توجه داشت که معرفت دهی و بصیرت افزایی بسیار کم شده است؛ واقعا صداوسیما چقدر برنامه برای کارهایی همچون روشنگری و آگاهی مردم در این زمینه ها دارد، در حالی که مردم باید با روش و سنت پیامبران آشنا شوند و نیز فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه ها نباید کم شود بلکه باید به مراسمات شیعی ورود پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه‌افکنی، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمود دو گروه کمر من را شکستند که عبارتند از عالمی که هتک حرمت کند و انسان جاهلی که بدون بصیرت شعائر دینی انجام دهد؛ در حال حاضر نیز علاوه بر عامل های خارجی که به طمع سرزمین‌های اسلامی برای تفرقه هزینه می‌کنند، علمایی هم وجود دارند که دانسته و هدفمند به اسلام ضربه می‌زنند و باعث تفرقه می‌شوند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: باید به حمایت آمریکا و انگلیس از برخی علمای شیعه و سنی مشکوک  بود چرا که  آمریکایی‌ها با تشیع، لباس روحانیت و جلسات عزا و ترویج تشیع به شدت مخالف هستند پس چگونه به طیفی از شیعه ها توجه ویژه دارند، شبکه و حقوق می دهند و پلیس برای محافظت از آن‌ها می گذارند؟

وی اذعان داشت: دشمنان به نقش و اهمیت روحانیون در جامعه اسلامی پی برده اند و شروع به سم پاشی، کارشکنی، جوسازی و حاشیه پراکنی علیه این قشر از جامعه می کنند لذا باید مراقب خطر نفوذ دشمن در این عرصه باشیم .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha