پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تمدن سازی

حوزه/ حجت الاسلام غیاثی با بیان اینکه تجلی وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ و تمدن اسلامی است، گفت: رسالت ما احیای این تمدن با افقی نوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام غلامرضا غیاثی، پیش از ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح، اظهار کرد: خون شهید مفتح سبب شد استراتژی وحدت حوزه و دانشگاه زنده شود و راهبردی برای احیا تمدن اسلامی باشد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با تاکید بر اینکه تجلی وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ و تمدن اسلامی است، تصریح کرد: رسالت ما احیاء این تمدن با افقی نوین است.

وی ادامه داد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری این رسالت باید با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه رقم بخورد و نباید فراموش کرد که تفرقه و خط مرزی که بین علم و دین ایجاد شده بود، امروز به وحدت بین حوزه و دانشگاه تبدیل شده است.

حجت الاسلام غیاثی با اشاره به اینکه باید علم و دین را در یک مغهوم و محتوی ببینیم، یادآور شد: دین، علم است و علم مبتنی بر دین خواهد بود.

بینش آزاد اندیشی در جامعه علمی و حوزوی وجود دارد

دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام نیز در این همایش، اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام مولود مبارکی بود که توسط سه نفر از اساتید روحانی اداره شده و اکنون نیز با حضور روحانیون دانشگاهی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت نهاد رهبری در این دانشگاه مقبول جامعه علمی و دانشگاهیان استان است، افزود: پیشتازان جامعه ما از دو نهاد حوزه و دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه سلامت تولید علم باید در دانشگاه‌ها مدنظر باشد، عنوان کرد: بینش آزاد اندیشی در جامعه علمی و حوزوی وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha