جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه حوزه باید به زبان روز دین را بیان کند، تاکید کرد: دانشگاه هم باید بر اساس نیاز جامعه علم خود را پیش ببرد، لذا باید توجه داشت که زمینه تمدن اسلامی با نزدیک شدن حوزه و دانشگاه فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، پیش از ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه شهید مفتح قدرت ارتباط با جوانان و بیان دین به زبان روز را داشت، اظهار کرد: رابطه علم با دین این است که هر چه علم پیشرفت کند نه تنها دین کهنه نمی‌شود، بلکه بیشتر خود را نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تفکر قبل از انقلاب تفکری تهاجمی از حوزه به دانشگاه بود که دانشگاه را بی دین می‌پنداشت، گفت: تفکری هم از دانشگاه به سوی حوزه وجود داشت که بر پایه تحجرگرایی بود و این در حالی است که مسئولیت حوزه و دانشگاه تلاش برای ایجاد حیات متناسب و سعادتمند بشر است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام  ادامه داد: دین بیان می‌کند که اگر انسان به بن‌بست رسید چگونه از آن مرحله گذر کند و به عبارتی دین، درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد و حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تاکید بر اینکه ما باید تمدن اسلامی را برای جهان مشق کنیم، گفت: برای اجرای این مهم، وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه باید به زبان روز دین را بیان کند، تاکید کرد: دانشگاه هم باید بر اساس نیاز جامعه علم خود را پیش ببرد، لذا باید توجه داشت که زمینه تمدن اسلامی با نزدیک شدن حوزه و دانشگاه فراهم می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha