پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد بروکسل میزبان شام کریسمس

حوزه/ مسجد الخلیل، مسجد اصلی مولنبیک در بروکسل میزبان شام کریسمسی با حضور صدها نفر از ساکنان شهر اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسجد الخلیل، مسجد اصلی مولنبیک در بروکسل پایتخت بلژیک، میزبان شام کریسمس بود. در این میهمانی گسترده، صدها نفر از ساکنان شهر اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان حضور داشتند.
این مجلس شام با مشارکت چندین سازمان از جمله شهرداری مولنبیک در مسجد الخلیل برگزار شد و در جواب میهمانی افطاری ماه رمضان به میزبانی کلیسای سنت جین باپتیست برپا شد که در اواخر ماه جولای از تقریبا 600 مسلمان بلژیکی دعوت به عمل آورده بود. چنین مراسمی تازگی نداشته و پیشتر نیز در سال 2015، مراسم کریسمس میان ادیانی مشابهی در مرکز اجتماعی دریانوردی برگزار شده بود.
در بیانیه‌ای که در این مراسم میهمانی قرائت شد، شهرداری مولینبیک به اهمیت چنین نشست‌های میان ادیانی تاکید کرد.
برپایه این گزارش به نقل از euobserver، در سال 2011 یک برآورد انجام شده توسط سازمان دانشگاهی جان هرتوگن در بلژیک نشان داد که بیش از 900 هزار نفر از مردم این کشور از کشورهای خارجی  و اسلامی آمده‌اند. یک برآورد سال 2008 نیز نشان داد که 6% جمعیت بلژیک یعنی تقریبا 628 هزار و 750 نفر آنان مسلمان هستند. به علاوه بیش از 20% جمعیت بروکسل را مسلمانانی از کشورهای مراکش، ترکیه، پاکستان، بنگلادش و دیگر کشورهای آفریقایی تشکیل می‌دهند.

مسجد بروکسل

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha