جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرحوم سید علی قاضی طباطبایی

حوزه/ مرگ مسئله ایست که همه با آن رودررو خواهند شد، حال برخی در اوایل تولد، بعضی در جوانی و یکی هم در سن پیری به آن دچار می‌شود، اما نکته مهم این است اجل هر فرد، مشخص است و اگر فرا برسد، نمی‌توان لحظه‌ای آن را جا به جا کرد.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ يَسْتَقْدِمُونَ اعراف/34

هنگامی‌که اجلشان به سر رسد، نه می‌توان ساعتی درنگ کرد نه پیشی گرفت

آینه:

حکایت؛ آیت‌الله حاج میرزا حسن بروجردی نقل می کند: برای من فرزندی نمی‌ماند و هر بچه که به دنیا می‌آمد پس از چند ماه فوت می کرد، خرافه‌ای در میان اعراب نجف بود که فرزند تازه مولود را به یکی از سادات هبه می‌کردند و دوباره از او تحویل می‌گرفتند و عقیده داشتند؛ این دادوستد منجر به بقای فرزند می‌شود، ما نیز به اصرار عیال نسبت به یکی از فرزندان این عمل را انجام دادیم و نوزاد پسری داشتیم آن را به آغوش گرفته و به حرم حضرت امیر(ع) وارد شدیم تا اینکه آنجا با سیدی این دادوستد انجام گیرد.

 داین هنگام، دیدیم مرحوم قاضی از حرم بیرون آمده و عازم منزل است، جلو رفتم و مطلب را حضورشان عرضه داشتم، ایشان هم با کمال ادب قنداق را از من گرفت و فرمود: من این بچه را از شما پذیرفتم ولی بدانید این بچه قطعاً نخواهد ماند، اجل او مشخص شده و چند روزی بیشتر از عمر او باقی نمانده است. همین‌طور هم شد که پس از چند روز نوزاد از دنیا رفت.1

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب کرامات معنوی

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha