جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه گفت: فاصله گیری حوزه و دانشگاه از یکدیگر بسیار خطرناک بوده و به نفع کشور نیست.

حجت الاسلام محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان اینکه بنیان گذار وحدت حوزه و دانشگاه، شهید مفتح بود، اظهار داشت: وی پیش از انقلاب اسلامی تلاش بسیاری کرد تا به حوزه های علمیه القاء کند که در دانشگاه نیز دین و مذهب وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه گفت: همچنین از سوی دیگر وی تلاش بسیاری کرد تا ثابت کند که در حوزه های علمیه نیز مباحث علمی مطرح است.

وی با اشاره به مهمترین آسیب های وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در این رابطه دشمنان استکباری هیچگاه خواهان ارتباط حوزه و دانشگاه نبوده و در این باره امام خمینی(ره) فرمود: اگر این دو نهاد اصلاح شود، جامعه اصلاح می شود؛ چراکه تمامی مدیران و مسئولان دولتی، یا حوزوی و یا دانشگاهی هستند.

حجت الاسلام اصغری با تاکید بر اینکه فاصله گیری حوزه و دانشگاه از یکدیگر بسیار خطرناک بوده و به نفع کشور نیست، بیان داشت: بی شک بزرگترین آسیب آن است که این دو از هم جدا شوند و در این صورت است که دشمن به هدف خود می رسد؛ در حالیکه اگر این دو نهاد علمی و مذهبی با هم متحد باشند، دشمن نمی تواند در میان آنها نفوذ کرده و آنان را از هم جدا کند.

وی تأثیر وحدت حوزه و دانشگاه را در پیشرفت کشور و حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی بسیار تاثیرگزار دانست و اذعان داشت: در این صورت حوزه های علمیه در جهت ارضانمودن مسائل مذهبی و دینی و پاسخ به شبهات کلامی در دنیا و خاصه در ایران تلاش می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ارومیه افزود: علاوه بر آن، دانشگاه نیز از نظر فناوری و صنعت می تواند در جامعه تاثیرگزار باشد؛ به این معنا که می تواند کشور را با علم خویش از وابستگی به بیگانگان نجات دهد و با توجه به اینکه حوزه نیز از بعد تربیتی و پاسخ به شبهات دینی تاثیرگزار است، بنابراین این دو نهاد مکمل یکدیگر بوده و باید بیش از پیش با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تمدن سازی نوین اسلامی تصریح کرد: باید این دو نهاد مهم کشور دست در دست هم داده و با کمک یکدیگر اسلام ناب محمدی(ص) و حنیف ابراهیمی را به درستی به دنیا معرفی کنند تا در این صورت یک تمدن نوین اسلامی در دنیا شکل گیرد.

انتهاییام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha