پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/امام جمعه شاهین دژ گفت: بزرگترین مولفه ای که حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار دهند، حفظ از مسئله«نفوذ» است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان تاکید کرده اند.

حجت الاسلام نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به مهمترین مولفه های وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: بی تردید بزرگترین مولفه آن انقلابی بودن، تعهد و دینمداری این دو نهاد است.

امام جمعه شاهین دژ تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید خود را مدیون خون شهدا بدانند،در این صورت می توانند تمامی توطئه های دشمن را خنثی نمایند، چون امروزه دشمن به دنبال یافتن پناهگاه در حوزه و دانشگاه است.

 وی با اشاره به نقش حوزه انقلابی در ایجاد وحدت و تعامل با دانشگاه، تصریح  کرد: در این باره حوزه های علمیه باید انقلابی بوده و انقلابی بمانند، چون انقلاب اسلامی با تمامی معیارهای صدر اسلام و قرآن مطابق است.

حجت الاسلام باقری با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند به وحدت حوزه و دانشگاه صدمه ای وارد کند، بیان داشت:  شاید کاستی هایی وجود داشته باشد، اما بزرگترین مولفه ای که باید مورد توجه این دو نهاد قرار گیرد، مسئله«نفوذ» است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان تاکید کرده اند.

امام جمعه شاهین دژ اذعان داشت: بی تردید نفوذی ها تنها به دنبال مطامع حزب و گروه خویش بوده و به فکر هیچ کس نیستند، بنابراین حوزه های علمیه و دانشگاه باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه نباید تعامل و ارتباط خویش را تنها به یک روز بسنده کنند، افزود: آنان باید در تمامی فصول سال با یکدیگر در مباحث علمی و مذهبی شرکت داشته و از یکدیگر شناخت پیدا کنند و روابط خویش را استحکام بخشند.

 حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: بی شک به فرموده امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حوزه و دانشگاه بسان دو بال یک پرنده هستند که با یکدیگر به قله های پیشرفت و سعادت رسیده و اگر یکی از بال ها صدمه ببیند هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

 امام جمعه شاهین دژ با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل(ره) دو مرکز فرهنگی و علمی یعنی حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم داده و در مجامع جهانی خود را مثل آفتاب تابان واقعی نشان دهند، افزود: بی شک اگر این دو نهاد مهم کشور اتحاد و یکدلی خویش را حفظ نکنند ضربه سنگینی به مملکت وارد می شود چراکه بسیاری از دولتمردان از حوزویان و دانشگاهیان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha