پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی، تاسیس و توسعه حوزه های علمیه شهرستان ها بعد از پیروزی انقلاب را از برنامه های موثر مقابله با نفوذ دشمنان خواند و گفت: رویکرد جامعه به فرهنگ دینی رویکرد مثبتی است و این مهم می طلبد که حوزه ها توسعه یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، امروز در شورای حوزه‌ علمیه استان ایلام، اظهار کرد: یکی از مهم ترین نهادهایی که در ترویج معارف دین و اهل بیت(ع) نقش بی بدیلی داشته، حوزه علمیه است که در طول تاریخ کارنامه درخشانی در این عرصه داشته اند.

وی با بیان اینکه علی رغم مشکلات عدیده ای که در طول تاریخ توسط حکومت های جبار و دیکتاتور برای علما ایجاد شد، اما  روحانیت توانسته به وظایف خطیر خود که صیانت از اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) است عمل کند، افزود: حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف اسلام گام های بلندی برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روحانیت و در راس آن مرجعیت امام راحل (ره) این انقلاب بزرگ را رهبری کرد و با پشتیبانی مردم به پیروزی رساند و نظام جمهوری اسلامی برآیندی از حکومت رسول اکرم است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه در طول 38 سال گذشته، علی رغم توطئه های نظام سلطه، نظام اسلامی مستحکم و این انقلاب بالنده تر ادامه کار می دهد، عنوان کرد: امروز یکی از برنامه های راهبردی دشمن و نظام سلطه نفوذ فرهنگی است و به این نتیجه رسیده اند که با تحریم و تهدید و هجمه نظامی نمی توان با انقلاب اسلامی مقابله کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام و استکبار جهانی می خواهد با نفوذ فرهنگی در میان جوانان ما رخنه کند، یادآور شد: در بحث اقتصاد هم به دنبال نفوذ هستند و در داخل نیز متاسفانه زمینه هایی برایشان فراهم می شود و به چراغ سبز های برخی از عناصر داخلی امیدوار می شوند که نقش حوزه های علمیه و روحانیت در این برهه بسیار سنگین است.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه باید بتوانیم در تصمیم سازی های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نفوذ داشته باشیم، ادامه داد: روحانیون پرچمدار جبهه فرهنگی هستند و باید هوشیار باشند تا دشمن از این روزنه وارد نشود، چرا که در قالب برخی از کارهای فرهنگی زمینه نفوذ برای دشمنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه و روحانیون سد محکم در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان هستند، گفت: تریبون های نماز جمعه هم سد محکمی بر سر راه نفوذ دشمنان هستند.

وی، تاسیس و توسعه حوزه های علمیه شهرستان ها بعد از پیروزی انقلاب را از برنامه های موثر مقابله با نفوذ دشمنان خواند وگفت: رویکرد جامعه به فرهنگ دینی رویکرد مثبتی است و این مهم می طلبد که حوزه های علمیه توسعه یابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان عنوان کرد: امیدواریم در آینده حوزه علمیه ایلام  پذیرای طلاب عراقی باشد، لذا نیاز به توسعه مدارس علمیه استان کاملا دیده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha