پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عمامه گذاری طلاب ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، پاسخگویی عالمانه به شبهات را از رسالت های طلاب و روحانیون بر شمرد و تصریح کرد: حوزویان باید با تسلط علمی بر شبهات، اقدام به پاسخگویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، در جشن عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) ایلام، با اشاره به ویژگی های یک طلاب موفق، گفت: به فرموده امام صادق (ع) اهل بهشت 4 نشانه دارند که شامل گشاده رویی، لسان لطیف، قلب مهربان و دست بده داشتن است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با سفارش طلاب به داشتن تقوا و الگو بودن، تصریح کرد: طلاب و روحانیون در شرایط کنونی جامعه که شاهد جنگ نرم از سوی دشمنان هستیم، وظایف خطیری بر عهده دارند و باید با بصیرت افزایی، با هجمه های فرهنگی مقابله کنند.

وی، پاسخگویی عالمانه به شبهات را از رسالت های طلاب و روحانیون بر شمرد و تصریح کرد: حوزویان باید با تسلط علمی بر شبهات، اقدام به پاسخگویی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، در پایان لباس روحانیت را نماد خدمت به مردم و دین دانست و ابراز داشت: طلاب باید قدر این لباس را بدانند و با رفتار خود مروج دین اسلام باشند.

طلاب نهال تقوا را در خود رشد دهند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه از علوم آل‌پیامبر (ص) استفاده می‌شود و اگر انسان قلب سلیم و نورانی داشته باشد، عمل و فکرش نیز نورانی می شود و به دنبال آن جامعه هم نورانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه علم می تواند باعث هدایت جامعه شود، افزود: به فرموده امیر المومنین علی (ع) «عالم ربانی کسی است که کلید درب های هدایت و قفل درب های گمراهی است»، لذا طلاب باید اخلاص را در درونشان نهادینه کنند و نهال تقوا را در خود رشد دهند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: لازمه نهادینه شدن اخلاص و تقوا در انسان رعایت اصول اعتقادی، نماز شب خواندن و تهذیب نفس است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha