جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه علی بین ابیطالب(ع) کنگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: طلبه انقلابی می تواند حوزه انقلابی را شکل دهد و طلبه ای که صرفاً تحصیل می کند و نسبت به جامعه بی تفاوت است، نمی تواند انقلابی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با بیان اینکه توقع مردم از طلاب، توقع بجایی است، گفت: تکیه مردم به روحانیت است و این کار را باید به فال نیک گرفت؛ جوانی که این تکیه را از دست می دهد از نظر روحی دچار مشکل می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر حفظ دوستی ها با مردم تاکید کرد و افزود: نزدیک شدن به مردم و رفاقت با آنها تاثیر بسزایی در روش هدایت جامعه توسط روحانیت دارد.

وی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی متناسب با سطح علمی طلبه تاکید کرد و بیان داشت: طلبه ای که پایه یک باشد نمی تواند کاری را که طلبه پایه 10 برای خود تعریف می کند را برگزیند و به ویژه در فعالیت های فرهنگی رعایت سطح و حدود بسیار باید مورد توجه باشد و  عدم رعایت آن حواشی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خدری همچنین بر انجام کارهای فرهنگی با رعایت فضائل اخلاقی تاکید کرد و افزود: از کار فرهنگی فاصله نگیرید، چراکه فاصله گرفتن از آن ضرر را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طلبه باید مردم گرا باشد ابراز داشت: ما آمده ایم که درس بخوانیم تا مردم را هدایت کنیم پس با مردم رفیق شوید و خود را از آنها جدا نکنید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، معیار طلبه خوب را انقلابی بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: طلبه انقلابی می تواند حوزه انقلابی را شکل دهد و طلبه ای که صرفاً تحصیل می کند و نسبت به جامعه بی تفاوت است، نمی تواند انقلابی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری همچنین پس از بازدید از مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهر کنگان، گفت: بازدید از مدارس علمیه استان، مسائل و مشکلات آنها در کمیته ای مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

حجت الاسلام مصطفی خلفانی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) شهر کنگان نیز با ارائه گزارشی، گفت: بازدید مدیران حوزه استان از مدارس سبب می شود تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیرند.

مدیر مدرسه علمیه علی بین ابیطالب(ع) کنگان افزود: در این گونه بازدیدها و نشست ها، طلاب به راحتی می توانند بدون واسطه مسائل خود را با مدیر حوزه استان مطرح کنند و پاسخ های خود را مستقیماً از مسؤولان استانی بشنوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha