شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشکر تولیت حرم امام علی(ع) از اهدا کنندگان فرش ایرانی به حرم مطهر

حوزه/ تولیت حرم امام علی(ع) اشاره به تهیه فرش های دست بافت اهدایی به حرم مطهر در شهر کاشان، این شهر را شهر مؤمنان دانست که علاوه بر محل تولید فرش، محلی برای تربیت انسان های عاشق اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از آنگه شب گذشته حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام با فرش های اهدایی از سوی جمهوری اسلامی ایران پوشیده شد، امروز حجت الاسلام و المسلمین سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی طی مراسمی از مسئولان ایرانی و دست اندرکاران تهیه و اهدای این فرش ها تشکر کرد.

در این مراسم محمد فرهادی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، رئیس دانشگاه تهران، مسئول امور اقتصادی آستان قدس رضوی، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارکنان صنعت فرش ایران حضور داشتند.

تولیت آستان مقدس علوی در این مراسم به طور ویژه از مسئولان و اساتید دانشگاه و کارکنان بخش صنعت ایران به خاطر تحمل رنج سفر و حضور در کشور دوم خود عراق و نجف اشرف تشکر کرد.

وی سپس با اشاره به تهیه این فرش های دست بافت در شهر کاشان، این شهر را شهر مؤمنان دانست که علاوه بر محل تولید فرش، محلی برای تربیت انسان های عاشق اهل بیت علیهم السلام است.

سلیم الجبوری رئیس بخش خدمات داخلی حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام در این زمینه گفت: تعداد فرش هایی که در رواق های مرقد مطهر وایوان طلا گسترده می شود 58 تخته فرش فاخر است که برای اولین بار به طور ویژه برای عتبات مقدس بافته شده و یکی از این فرش ها نیز از نمونه کمیاب و ارزشمند است که به طور ویژه برای آستان مقدس علوی بافته شده و اندازه آن 98 متر مربع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha