پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بررسی نقش امنیتی زنان در اسلام

حوزه/ در چارچوب گسترش مهارت‌های پلیس زن همایش "بررسی نقش امنیتی زنان در اسلام" با همکاری الازهر در مصر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»،‌با همکاری الازهر و وزارت کشور مصر همایش "نقش امنیتی زنان در اسلام" در قاهره برگزار شد. این همایش در چارچوب گسترش مهارت های پلیس زن از طریق همکاری سازنده و ارتباط مداوم بین الازهر و وزارت کشور انجام گرفت.

شرکت کنندگان در این همایش تصریح کردند: زنان نقش مهمی در حفظ امنیت و برقراری صلح در جوامع دارند و این نقش در چارچوب مسئولیت زنان در تربیت فرزندان و تقویت بنیان خانواده بسیار بزرگتر و با ارزش تر می شود. هم چنین زنان با حضور در خیابان ها در لباس افسران پلیس به نوعی در حفظ امنیت کمک می کند و فرهنگ صلح را گسترش می دهد، لذا این امر می طلبد که کادر با کفایت و  شایسته ای برای این پست آماده و تربیت شود و نقش زنان در حفظ امنیت مورد حمایت قرار گیرد.

حاضران در این گردهمایی تاکید کردند که اسلام نقش زنان و اهمیت مشارکت آنان را به عنوان یک عنصر فعّال در جلوگیری از گسترش اختلافات و درگیری ها، فراهم آوردن راه حل و مشارکت در اموری که هدف آن حفظ صلح و امنیت است، بسیار بزرگ توصیف کرده است. ادیان آسمانی زن را مورد توجه قرار داده اند و آن را منبع و مایه آرامش و امنیت دانسته است، لذا زنان مسئول فراهم آوردن زمینه و محیط مناسب برای پرورش نسل صالح هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha