پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده

حوزه/امام جمعه میاندوآب گفت: هم اکنون تنها«شکل» فتنه تغییر یافته، اما«ریشه» آن یک نوع است، بنابراین اگر این مسئله مورد بازخوانی قرار نگیرد مردم بصیرت نمی یابند.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه مبارزه بین حق و باطل هیچگاه به پایان نمی رسد، اظهار داشت: هم اکنون انسان بی بصیرت گمان می کند که دشمن دیگر به دنبال فتنه نبوده و انقلاب اسلامی از خطر فتنه رهایی یافته است.

وی افزود: بی تردید فتنه سال 88 به پایان رسیده اما فتنه های بزرگتر در حال برنامه ریزی از سوی دشمن است چون آنان هیچ گاه بیکار ننشته و عقده از بین بردن نظام اسلامی را دارند.

این پژوهشگر حوزه تصریح کرد: بنابراین براساس شناختی که از دشمن وجود دارد، فتنه آنان روز به روز پیچیده تر شده و بنابراین مردم باید بصیرت خویش را روز به روز بیشتر کنند.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی روز میثاق امت با ولایت بود، افزود: مردم ایران در این روز با حرکت خودجوش و مردمی خود و با تمام قدرت به میدان آمده و پاسخ دندان شکن به یک عده خواص بی بصیرت دادند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از فتنه سال 88 تثبیت شده و بقاء یافت، بیان داشت: این فتنه پس از پیروزی انقلاب، خطرناکترین فتنه بود که اثرات منفی آن تاکنون به جای مانده و تاکنون به پایان نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه کلید مقابله با توطئه و فتنه های دشمن، پیروی از ولایت فقیه است، افزود: به فرموده امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت وارد نشود.

حجت الاسلام حسن زاده با تشریح لزوم بازخوانی درس ها و عبرت های فتنه سال 88 اذعان داشت: در این زمینه مراکز علمی و دانشگاهی باید به بازخوانی علل و عوامل و نیز ریشه فتنه پرداخته تا مردم آگاه شوند.

امام جمعه میاندوآب افزود: هم اکنون تنها«شکل» فتنه تغییر یافته اما«ریشه» آن یک نوع است بنابراین اگر این مسئله مورد بازخوانی قرار نگیرد مردم بصیرت نمی یابند، به همین لحاظ باید برنامه برگزاری کرسی های آزاداندیشی که از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است در حوزه و دانشگاه جدی گرفته شده تا مردم به ریشه فتنه پی ببرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha