جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ جمعی از مدیران مدارس علمیه خوزستان در اجلاسیه حوزه علمیه خوزستان، گزارشی از اقدامات انجام شده در مدارس تحت نظر خویش بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام احمد چمن نژادیان، مدیر مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، در اجلاسیه مدیران مدارس و معاونان حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۳۴ طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: خوشبختانه این مدرسه علمیه در مسأله تأمین اساتید به خودکفایی رسیده و هم‌اینک ۲۷ استاد عهده‌دار تدریس طلاب می‌باشند.

وی با بیان اینکه در کرسی تدریس رقابت وجود دارد، گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که در جذب اساتید مدرسه وجود دارد، رقابتی میان اساتید شکل گرفته و همین مهم سبب ارتقاء سطح تدریس آنها شده است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، با اشاره به برگزاری دروس خارج فقه و اصول در این مدرسه علمیه، بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ نفر از طلاب مدرسه در محضر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی، امام جمعه این شهرستان حاضر شده و دروس فقه و اصول خویش را ادامه می‌دهند.

*تأمین ائمه جماعات مساجد شهرستان کارون

 حجت‌الاسلام رضا عطایی خواه، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کارون نیز در این اجلاسیه با اشاره به پیشینه تأسیس این مدرسه علمیه، اظهار داشت: مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در سال ۱۳۸۵ توسط آیت‌الله موسوی جزایری با هدف مقابله با جریان‌های ضاله و ترویج مکتب تشیع در منطقه کوت عبدالله یا همان شهرستان کارون تأسیس شد و هم‌اکنون بالغ‌بر ۱۵۰ طلبه در ۳ سطح مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اکثر مساجد شهرستان کارون، دارای امام جماعت هستند، گفت: در زمانی که این مدرسه علمیه تأسیس شد، تقریباً هیچ‌یک از مساجد منطقه امام جماعت نداشت، اما امروز پس از گذشته ۱۰ سال از عمر با برکت مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) بالغ‌بر ۹۵درصد مساجد و روستاهای اطراف مدرسه، دارای امام جماعت ثابت هستند.

حجت‌الاسلام عطایی خواه، با اشاره به مشکلات موجود در منطقه، افزود: به برکت اقدامات فرهنگی طلاب مدرسه علمیه، فضای خوبی در منطقه حاکم است؛ اما همچنان فرق ضاله به‌ویژه وهابیت، اقدامات گسترده‌ای در راستای انحراف فکری-عقدتی مردم انجام می‌دهد که بیش از پیش لازم است مبلغان این شهرستان تقویت شوند.

*اعزام مبلغ به مناطق محروم

حجت‌الاسلام محمدتقی نهیرات، مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) شهرستان امیدیه، با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه، گفت: هم‌اکنون ۱۴۵ طلبه در ۸ پایه و دو سطح ۲ و ۳ مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اعزام مبلغ بلند مدت به برخی از شهرستان‌های خوزستان و استان‌های هم‌جوار، اظهار داشت: تا امروز قریب به ۳۰ نفر از مبلغان مدرسه در قالب طرح هجرت بلند مدت به شهرستان‌هایی همچون «باغملک»، «رامهرمز»، «گچساران»، «یاسوج» و «کهگیلویه و بویراحمد» اعزام کرده‌ایم.

مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) شهرستان امیدیه، با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیون مدرسه علمیه، با عزمی جهادی در تلاش برای تبلیغ معارف شیعی هستند، گفت: خوشبختانه اکثر روستاها و مناطق محروم اطراف شهرستان امیدیه دارای مبلغ و امام جماعت هستند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام نهیرات، در پایان خواستار توجه دوچندان مراجع تقلید به مدارس استان‌های محروم شد و اظهار داشت: شهرستان امیدیه سومین شهرستانی است که بیشتر آمار سکونت جمعیت فرق ضاله را به خود اختصاص داده و لازم است برای حمایت از مبلغان و گسترش فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی امکانات بیشتری از سوی مراجع به مدارس علمیه این‌گونه مناطق داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha